دانش و فناوریزندگی

در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا؛ سامانه خدمات‌رسانی گردشگری سلامت رضوی «RHN» در بیمارستان رضوی معرفی شد

کد خبر : 18760

به همت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی، سامانه خدمات‌رسانی گردشگری سلامت رضوی «RHN» در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی معرفی شد.

به گزارش صبح مشهد، متخصصان و استادان برجسته داخلی و خارجی با سامانه خدمات‌رسانی گردشگری سلامت رضوی «Razavi Health Care Network» در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا که در بیمارستان رضوی در حال برگزاری است، آشنا شدند.
بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در غرفه ویژه خود در نمایشگاه جانبی این رویداد بزرگ علمی در حوزه قلب و عروق برای نخستین بار به معرفی سامانه خدمات‌رسانی گردشگری سلامت رضوی پرداخت و فرم‌های اعلام همکاری با هسته مرکزی این سامانه را در اختیار شرکت‌کنندگان و میهمانان کنگره گذاشت.
مشاور گردشگری سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در این باره گفت: سامانه جامع خدمات‌رسانی گردشگری سلامت رضوی با عنوان «RHN» در راستای ساماندهی خدمات درمانی به زائران حرم مطهر رضوی در حال راه‌اندازی است.
سید سعید سعیدی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک از سامانه «RHN» رونمایی خواهد شد، افزود: تمام نیازهای زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به ویژه در حوزه سلامت در طول سفر آنان به مشهد مقدس با بهره‌گیری از این سامانه قابل دسترسی است.
وی با تأکید بر اینکه سامانه خدمات‌رسانی گردشگری سلامت رضوی با هدف خدمات‌رسانی به زائران کشورهای مختلف در حال راه‌اندازی است، ابراز کرد: زائران با مراجعه به این سامانه می‌توانند از خدمات درمانی مراکز وابسته به مجموعه آستان قدس رضوی مانند بیمارستان رضوی و حتی بیمارستان‌های دیگری که استانداردهای این مجموعه بزرگ موقوفاتی را چه در مشهد و چه در شهرهای دیگر کشور رعایت می‌کند، استفاده کنند.
سعیدی گفت: عمده این خدمات شامل مشاوره‌های رایگان برای بیماران؛ چه به صورت تلفنی و چه آنلاین، از طریق مراجعه به سامانه می‌شود.
وی ادامه داد: با ارسال نتایج آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های زائران حوزه گردشگری سلامت، پرونده پزشکی آنان در سامانه خدمات‌رسانی گردشگری سلامت رضوی تشکیل می‌شود.

«RHN»؛ سامانه بین‌المللی ۷ زبانه
مشاور گردشگری سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی افزود: زائران با مراجعه به سامانه «RHN» می‌توانند برای ویزیت پزشک و بستری در بیمارستان‌های مختلف نوبت دریافت کنند. خدماتی مانند هتل، حمل و نقل درون شهری و برون شهری و…، نیز در کنار ارائه خدمات درمانی، در این سامانه جانمایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: زائران حوزه گردشگری سلامت رضوی با استفاده از این سامانه بدون دغدغه و سوء استفاده‌های احتمالی برخی واسطه‌ها می‌توانند از خدمات درمانی در پرتو بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) بهره‌مند شوند.
سعیدی گفت: این سامانه با بهره‌گیری از دفاتر مجموعه آستان قدس رضوی در کشورهای مختلف و شبکه‌های برون مرزی معرفی خواهد شد تا زائرانی که برای زیارت یا دریافت خدمات گردشگری سلامت از کشور مبدأ خود مانند افغانستان، ترکمنستان، عراق و…، به مشهدمقدس سفر می‌کنند بتوانند در سامانه نام‌نویسی کنند.
وی با تأکید بر اینکه سامانه «RHN» یک شبکه کامل گردشگری سلامت است، اضافه کرد: زائران قبل از سفر با مراجعه به این سامانه می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را مشاهده کرده، هزینه‌های آن را برآورد کنند. حتی از طریق این سامانه می‌توانند درخواست ویزا داده، بلیط خود را تهیه کرده و هزینه‌های آن را پرداخت کنند.
مشاور گردشگری سلامت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زائران می‌توانند با مترجمین آنلاین این سامانه نیز در ارتباط باشند، ادامه داد: این سامانه به هفت زبان زنده دنیا مانند عربی، انگلیسی، روسی، ترکی و…، مجهز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان بیمارستان‌های همکار در این سامانه مطابق با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برآورد می‌شود.
گفتنی است، دومین کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا در دو زمینه بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای و همچنین بیماری‌های انسداد مزمن عروق از ۱۴ آذرماه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد آغاز شده و تا ۱۷ آذرماه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن