دانش و فناوری

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: ۹۰ درصد ناهنجاری‌های مادرزادی قلب قابل درمان است

کد خبر : 18762

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: ۹۰ درصد ناهنجاری‌های مادرزادی قلب قابل درمان است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر رضا سعیدی در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا که در بیمارستان رضوی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دومین بخش از برگزاری این کنگره با عنوان CASPIAN MEETING 2018 که ۱۵ پنجشنبه آغاز به کار کرد به بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب می‌پردازد.
وی با بیان اینکه مشکلات مادرزادی قلب یکی از موضوعات قابل طرح در جامعه و یکی از مسایلی است که متأسفانه در سال‌های اخیر بیشتر با آن مواجه هستیم، ابراز کرد: در حال حاضر در کشور و در شهر مقدس مشهد متخصصان قلب بسیار با تجربه‌ای داریم که بیماری‌های قلبی مادرزادی را از طریق آنژیوگرافی و بدون عمل جراحی اصلاح می‌کنند.
دکتر سعیدی با بیان اینکه ۸ مورد در هر هزار تولد زنده به ناهنجاری‌های قلبی مبتلا می‌باشند که ۹۰ درصد آنها قابل درمان هستند افزود: در این کنگره جدیدترین روش‌ها و متدهای درمانی به بحث گذاشته می‌شود و تمام لحظات آن اختصاص به پخش عمل‌های کم‌تهاجمی قلب به صورت زنده دارد.
وی یکی از ویژگی‌های این کنگره را پخش جراحی بطور زنده از بیمارستان قلب شهید رجایی تهران معرفی کرد و گفت: همچنین کارگاه‌های ویژه‌ای در حاشیه این کنگره‌ها برگزار می‌شود که معطوف به آموزش روش‌های تصویربرداری قلب جنین، پیوند قلب، درمان‌های نوین، نوآوری‌های دارویی و نیز مراقبت‌های پرستاری و… در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی است.
گفتنی است، دومین کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا در دو زمینه بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای و همچنین بیماری‌های انسداد مزمن عروق از ۱۴ آذرماه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد آغاز شده و تا ۱۷ آذرماه ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن