استانی

نخستین حضور دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش

کد خبر : 18740

حجت الاسلام دانش از نخستین حضور دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش و فن آوری خبر داد و به برگزاری نشست ها و گفتگوی آزاد پیرامون سیاست ها و تصمیمات شورای عالی اشاره کرد.
حجت الاسلام مجتبی دانش، کارشناس روابط عمومی و رسانه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار صبح مشهد گفت: بر اساس سیاست های شورای عالی حوزه علمیه خراسان و نیز به خاطر مباحث تحول خواه مقام معظم رهبری و مطالبه ای که ایشان در باب تحول حوزه به سمت یک حوزه انقلابی و حوزه تمدنی از این نهاد دارند در این نمایشگاه حضور یافته و نشست علمی با عنوان حوزه و آینده را برگزار می کنیم.
حجت الاسلام دانش بیان داشت: فعالیت های غرفه دبیرخانه در این نمایشگاه در چند بخش متمرکز خواهد بود که معرفی فعالیت های شورای عالی و دبیر خانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در کنار تبیین بخشی از این عملکرد، یکی از آن موارد است.
وی افزود: تلاش برای مطالعات پیرامونی در بخش حوزه و آینده یکی از دغدغه های بخش مطالعات راهبردی دبرخانه شورای عالی است که وظیفه پژوهش و مطالعه در این زمینه را بعهده دارد این بخش با معرفی حوزه تمدنی که شامل چهار زیست بوم اصلی و بیست پروژه تعریف و طراحی شده توانسته است گامهای مهمی را در بخش علمی برداشته و برای تحقق آن در یک بازده زمانی پنج ساله در جهت شکل گیری حوزه تمدن ساز قدم بر می دارد.
کارشناس رسانه و روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی گفت: نشست علمی “حوزه علمیه و آینده “از رویکردهای نسبتا مغفول و البته مهم درعرصه سیاستگذاری هاست که در بخش مطالعات راهبردی دبیرخانه شورای عالی به آن پرداخته شده است.
وی افزود: این نشست علمی با حضور حجت الاسلام پیروزمند و حجت الاسلام واسطی و مشاور علمی آستان قدس جناب آقای دکتر مهدی نژاد در روز پنجشنبه۱۵ آذر ماه در محل نمایشگاه پژوهش برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این نشست به اهمیت و ضرورت، توجه ویژه به مسائل نوپدید آینده و کلان روندهای تاثیر گذار آن در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های امروز حوزه های علمیه پرداخته خواهد شد.
حجت الاسلام دانش بیان داشت: حوزه علمیه آینده می بایست با درک حرکت تمدنی نظام اسلامی و دیدبانی درست متغییرهای تاثیر گذار آینده در بازه زمانی کوتاه سعی کند سیاست های خود را به سوی تحقق یک حوزه تمدنی فعال سوق دهد.
وی در پایان گفت: آنچه روشن و آشکار است اینکه نه دنیا و نه جامعه اسلامی ایران تا ابد منتظر تغییر و تحول مطلوب و مورد انتظار حوزه علمیه نخواهند ماند! اگر اقدامات تمهیدات مورد نیاز از سوی مسئولان حوزه به کندی یا در خلاف جهت روندها و مسائل آینده صورت بگیرد سبب بروز خطرات جدی و آسیب زا خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن