اخبار مهماستانیدانش و فناوری

با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛ دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا در بیمارستان رضوی آغاز به کار کرد

کد خبر : 18733

دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نمایندگانی از ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی در بیمارستان رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش صبح مشهد، دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا در بیمارستان رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، معاون علمی آستان قدس رضوی و نمایندگانی از ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی آغاز به کار کرد.
در این کنگره ۷۰۰ فوق تخصص، متخصص و جراح قلب در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گردهم آمدند تا جدیدترین نوآوری ها و روش های تشخیصی و درمانی پیرامون بیماری های مادرزادی، بیماری های مزمن عروق کرونر و ساختمان و دریچه قلب را به اشتراک بگذارند.
همچنین در کنگره بین المللی ۲۰۱۸ CASPIAN Meeting کارگاه عملی دو روزه در خصوص بیماری‌های قلب جنین (CASPIAN Fetal Heart Chapter) با حضور پروفسور گُرلین شارلند از انگلستان، پروفسور جوانا دنگل از لهستان و دکتر ابراهیمی از آمریکا برگزار می شود که ضمن سخنرانی، به شکل کلاس درس به تدریس مباحث بیماری‌های قلب جنین می‌پردازند.
گفتنی است؛ تعداد زیادی از مقالات دریافت شده در دبیرخانه این کنگره به صورت الکترونیکی در سالن‌های جانبی این کنگره به نمایش گذاشته می‌شود.

افزایش ارتباطات علمی و انتقال تجربیات از اهداف دومین کنگره قلب مشهد است

مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: افزایش ارتباطات علمی و انتقال تجربیات یکی از اهداف دومین کنگره قلب مشهد است.
دکتر رضا سعیدی در پیامی عنوان کرد: امید است تا این همایش به افزایش ارتباطات علمی و انتقال تجربیات و در نهایت به ارتقای سلامت جامعه کمک کند.
وی بیان کرد: از آنجایی که آستان قدس رضوی تصمیم دارد تا دانش بنیان اداره شود و در مسیر رسیدن به مرزهای دانش و کسب مرجعیت علمی حرکت کند در این راستا با راه اندازی معاونت علمی و بنیاد سلامت گام مؤثر و بزرگی برداشته و از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
سعیدی همچنین خطاب به دانشمندان و پزشکان شرکت کننده در کنگره بین المللی قلب بیمارستان رضوی، عنوان کرد: می‌کوشیم تا مقدمات و الزامات پیشرفت علمی را بیش از پیش فراهم کنیم و با گردهم آوردن فرهیختگانی همچون شما در جهت ایجاد نشاط علمی گام برداریم.

برگزاری دومین کنگره قلب بیمارستان رضوی کمکی در ترویج و توسعه دانش است

معاون علمی آستان قدس رضوی هم برگزاری دومین کنگره قلب بیمارستان رضوی را کمکی در ترویج و توسعه دانش و کسب مرجعیت علمی دانست.

محمد مهدی‌نژاد نوری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ایران در تولیدات علمی قدم‌های بسیار خوبی برداشته و وقت آن رسیده است که گام‌های بلندتری را در سطح ملی و بین المللی و همچنین کاربردی کردن علوم برداریم.
وی ابراز کرد: آستان قدس رضوی با توجه به جایگاه و اعتبار بزرگی که به واسطه امام رضا(ع) دارد و همچنین به واسطه دلدادگی‌های مردم برای خدمت به این بارگاه منور از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.
معاون علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: معاونت علمی آستان قدس رضوی درصدد است با استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان جریان سازی‌های علمی را انجام دهد و به مرجعیت علمی برسد، برای رسیدن به این مهم کاربردی کردن علوم در قالب شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان برای عرصه‌های جدید علمی امری ضروری است.
مهدی‌نژاد نوری با بیان اینکه کسب مرجعیت علمی مشهد با همکاری پزشکان و مؤسسات علمی-پزشکی قابل تحقق است، تصریح کرد: دارالشفای امام رضا(ع) قدمتی ۵۰۰ ساله دارد و امکانات بسیار خوبی را برای زائران و مجاوران بارگاه نورانی امام علی بن موسی الرضا(ع) فراهم کرده است.
وی گفت: به فضل الهی علاوه بر برگزاری این گونه کنگره‎ها، نشست‎ها و فعالیت‎های علمی، کارهای علمی و تحقیقاتی را پیش بینی کردیم، هدف ما جریان سازی در حوزه پزشکی و شاخص ارتقای قابلیت‌ها در این زمینه است.

برگزاری کارگاه عملی دو روزه در خصوص بیماری‌های قلب جنین

همچنین در قالب کنگره بین‌المللی CASPIAN Meeting 2018 کارگاه عملی دو روزه در خصوص بیماری‌های قلب جنین برگزار می‌شود.

افرادی که با مشکلات مادرزادی قلبی به دنیا می‌آیند، این مشکلات پیش از تولد و در دوران جنینی آن‌ها قابل تشخیص و تا حدودی قابل درمان خواهد بود. بنابراین تشخیص به موقع این مشکلات کمک می‌کند تا در صورت امکان درمان لازم انجام شود و در غیر این صورت می‌توان در هنگام تولد نیز آمادگی لازم برای تولد نوزاد با این مشکلات و کاهش عوارض آن‌ها را ایجاد کرد.
در این کارگاه دو روزه، سه مدرس برجسته، «پروفسور گُرلین شارلند» از انگلستان، «پروفسور جوانا دنگل» از لهستان و «دکتر ابراهیمی» از آمریکا، ضمن سخنرانی به تدریس مباحث بیماری‌های قلب جنین می‌پردازند.
در هر کدام از برنامه‌های مرتبط با قلب جنین، یک یا دو مادر باردار که جنین آن‌ها مبتلا به مشکلات قلبی هستند، حضور خواهند داشت و اکوی جنین آن‌ها به صورت زنده برای آموزش بهتر حاضرین انجام خواهد شد.
تشخیص بیماری‌های قلب جنین، آخرین روش‌ها و تکنیک‌ها و در کنار آن‌ها، درمان‌های این بیماری‌ها در این کارگاه بیان خواهد شد.
گفتنی است، دومین کنگره بین المللی CASPIAN Meeting 2018 در خصوص نوآوری‌ها و روش‌های کم‌تهاجمی در درمان بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب با همکاری بنیاد اروپایی CSI و هم‌چنین دومین کنگره بین المللی ۲۰۱۸Iran CTO Meeting در خصوص درمان بیماری‌های مزمن عروق کرونر قلب با همکاری بنیادهای اروپایی Euro CTO Club, TOBI 2018 , EBC ، ۱۴ الی ۱۷ آذرماه ۱۳۹۷ در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، دومین کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا در دو زمینه بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای و همچنین بیماری‌های انسداد مزمن عروق از ۱۴ تا ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن