اجتماعیاخبار مهم

با حضور مدیران، پیش کسوتان کارآفرین و رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد؛ مراسم تجلیل از کارآفرینان نمونه خراسان رضوی برگزار شد/ جای خالی بانوان آرایشگر در لیست برگزیدگان ۹۷

کد خبر : 18696

آیین باشکوه تجلیل از کارآفرینان نمونه استان خراسان رضوی، با حضور مسئولین، مدیران‌، پیشکسوتان، کار آفرینان، فعالان حوزهای اقتصادی، بنگاههای کسب و کار و رئیس انجمن صنفی آرایشگاههای بانوان مشهد، صبح امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و معرفی آنان به نسل جوان از آذر ماه ۹۶ کار خود را آغاز و طی ۴ مرحله داوری از بین ۱۹۴ کارآفرین ثبت نام شده، ۲۹ نفر انتخاب شدند.
مهندس محمد امین بابایی ادامه داد: از این تعداد ۹ نفر در ۳ رسته خدمات، کشاورزی و صنعت انتخاب و ۵ کاندیدای ملی داشتیم که نهایتا شرکت گیاهان دارویی و معطر پرند خراسان به مدیریت آقای قاسم شاکری از کاشمر توانست، به عنوان برگزیده ملی انتخاب شود.
وی در خصوص شاخص های انتخاب کارآفرینان گفت: نوآوری، سهم بازار، مقوله اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و فناوری، خطر پذیری، آینده نگری و تعداد اشتغال ایجاد شده از مؤلفه هایی بود که در انتخاب کارآفرینان برتر مد نظر قرار گرفت.
مهندس بابایی از ویژه برنامه معرفی سفیران کارآفرین به عنوان یکی از اقدامات متفاوت و شایسته دوازدهمین دوره معرفی کارآفرینان برتر نام برد و خاطر نشان ساخت: ۵ واحد معرفی شده امسال که با همکاری پارک علم و فناوری انجام شد در ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، تلاش، و فرهنگ سازی لازم را بصورت خودجوش در جامعه بویژه بین نسل جوان اشاعه خواهند داد.

سرکار خانم کاهانى، رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد، فردی دغدغه مند و مسئولیت پذیر هستند

مهندس بابایی در خصوص جای خالی بانوان آرایشگر به عنوان کارآفرینان برتر سال گفت: متاسفانه کم کاری از ناحیه خود بانوان آرایشگر بود و ما شرایط و زیر ساخت لازم را برای ارائه درخواست و مدارک آرایشگران در سامانه اینترنتى ثبت نام کارآفرینان فراهم ساخته و حتی رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد را به عنوان یکی از داوران مد نظر داشتیم. وی اظهار امیدواری کرد: با جدیت و تلاش سرکار خانم طاهره کاهانى که خود از کارآفرینان نمونه سال گذشته و شخصیتی دغدغه مند و دارای مسئولیت اجتماعی هستند، در جشنواره سیزدهم کارآفرینی، جای بانوان آرایشگر در لیست کارآفرینان برتر خالی نباشد و این قشر زحمت کش بتوانند به آنچه که شایسته آن هستند، نائل آیند.

گفتنی است خبرنگار ما طی تماس تلفنی با رئیس انجمن صنفی آرایشگران بانوان مشهد از وی در خصوص،علل عدم حضور بانوان آرایشگر در لیست کارآفرینان برتر سال ۹۷ درخواست پاسخ کرد. طاهره کاهانى که به عنوان مهمان ویژه در دوازدهمین همایش تجلیل از کارآفرینان برتر حضور یافته بود، در گفتگو با صبح مشهد گفت: جمع نیروهای شاغل در چند آرایشگاه مشهد به جرأت از یک کارخانه بزرگ بیشتر است و ما در زمینه اشتغال زایى به تکلیف خود عمل نموده و البته افزایش آن را هدفگذاری و تداوم خواهیم داد.
طاهره کاهانى افزود: بانوان آرایشگر در شاخصه های کارآفرینی هیچ کم و کاستی نداشته و در نوآوری، خلاقیت، تعداد نیروی انسانی، رعایت الگوی اقتصاد مقاومتی و استفاده از لوازم آرایشی ایرانی در راستای حمایت از تولید ملی زبانزد و شناخته شده هستند.
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش و مجاهدت انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد و هیأت مدیره که همه از کارآفرینان ادوار گذشته و برندهاى شاخص کشوری هستند، شاهد حضور پررنگ بانوان پرتلاش و خدوم آرایشگر در سیزدهمین جشنواره کارآفرینی که انشالله سال آینده برگزار خواهد شد، باشیم.

کاهانى در پایان از زحمات و حمایت های سرپرست استانداری خراسان رضوی جناب مهندس قربان میرزایی ‌و سرکار خانم فرشته سلجوقی مدیر کل دفتر امور زنان استانداری، مهندس سنجری مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین جناب مهندس محمد امین بابایی مدیریت اشتغال در اداره کل استان و همکاران محترمشان که زحمت زیادی در برگزاری این همایش کشیدند تشکر و قدردانی کرد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن