اخبار مهمدانش و فناوری

رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی مطرح کرد: رویداد ملی استارتاپ اسباب بازی در مشهد برگزار می شود/ الگوسازی صحیح اسباب بازی برای کودکان بخشی از آینده آنان را رقم خواهد زد

کد خبر : 18678

رویداد ملی استارتاپی اسباب بازی توسط بنیاد  نخبگان استان خراسان رضوی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،  شورای نظارت بر اسباب بازی کشور ، انجمن تولید کنندگان اسباب بازی کشور و  سایر دستگاه های دست اندر کار در تاریخ ۲۷ الی ۳۰ آذرماه سال جاری در مشهد برگزار  می گردد

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان خراسان رضوی، دکتر احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی مهمترین اهداف این رویداد را شناسایی، توانمند سازی و حمایت از هسته و تیم های نوپا در صنعت اسباب بازی، آموزش کاربردی مسیر لازم برای تبدیل یک ایده به کسب و کار ، شبکه سازی فعالان صنعت اسباب بازی و فعال سازی جوانان و شرکت های حوزه فناوری در صنعت اسباب بازی برشمرد و گفت: باتوجه به بازار گسترده اسباب بازی در کشور و تمایل مسافران و زائران برای خرید اسباب بازی بعنوان سوغاتی و همچنین بدلیل کمبود اسباب بازی هایی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، بهره مندی از این ظرفیت نیازمند توانمند سازی، شبکه سازی، توسعه فعالان صنعت اسباب بازی در کشور می باشد.
وی کمبود اسباب‌بازی‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، را یکی دیگر از دلایل برگزاری این رویداد دانست و افزود: بنیاد نخبگان استان خراسان‌رضوی بر اساس مصوبات سند راهبردی کشور در امور نخبگان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، رویداد ملی اسباب‌بازی زائر را در سطح ملی و به منظور بهره‌مندی از این ظرفیت با هدف توانمندسازی، شبکه‌سازی و توسعه فعالان صنعت اسباب‌بازی در کشور طراحی کرده است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی  نقش مهم اسباب‌بازی‌ها در شکل‌گیری شخصیت و تاثیرپذیری کودکان را امری غیرقابل‌انکار دانست و یادآور شد بازی کودک متأثر از وسایل و ابزاری است که در اختیارش قرار می‌گیرد.
احمدی زاده از اسباب‌بازی به عنوان عامل انتقال فرهنگ یاد کرد و تصریح کرد: اسباب بازی از هر کشوری تولید و صادر شود نشان دهنده فرهنگ آن کشور است و خاستگاه خود را به همراه دارد. متاسفانه امروز اکثر اسباب‌بازی‌های موجود در بازار، وارداتی یا تقلیدی است و به تدریج بر ذوق و سلیقه و هنجارهای کودکان تاثیر می‌گذارد.
وی یکی از کلیدی‌ترین عوامل بحث در حوزه تعلیم و تربیت را الگوسازی عنوان کرد و یادآور شد: الگوسازی در هر سن و هر جنس الگوی خاص خود را می طلبد لذا الگوهای دوران کودکی به طور عمده از مولفه‌های عاطفی بهره می‌برد و استفاده از اسباب بازی های مناسب در شخصیت آینده کودک تاثیر بسزایی خواهد داشت به عبارت دیگر هرآنچه امروز برای کودکان الگوسازی کنیم آینده همان را برداشت خواهیم کرد.
ایشان گفت: حجم گردش مالی سالیانه اسباب بازی در مشهد ۷۰ میلیارد تومان برآورد می شود و نظر به جایگاه شهر مشهد به عنوان قطب گردشگری ایران و اهمیت و ضرورت ساماندهی بازار سوغات در این شهر و استفاده از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، لزوم توجه به توسعه صنعت اسباب بازی به عنوان یکی از کالاهای حاضر در سبد سوغات زائرین غیر قابل انکار است. برگزاری این رویداد فرصتی است تا با استفاده از توان نخبگان کشور و ایجاد بستر همفکری و هم افزایی برای آنان و معرفی این توان به سرمایه گزاران، امکان ایجاد بنگاه های اقتصادی جدید را میسر ساخت.
لازم به ذکر است این رویداد شامل؛ فرآیند آموزشی- تجربی تبدیل ایده به کسب  و کار، ایده پروری، آموزش های کاربردی در زمینه اسباب بازی به منظور ارتقاء  و توانمند سازی هسته های کارآفرینی و شرایط لازم و ایجاد بستر برای حضور سرمایه گذاران و تولید کنندگان است. این رویداد توسط بنیاد  نخبگان استان خراسان رضوی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،  شورای نظارت بر اسباب بازی کشور ، انجمن تولید کنندگان اسباب بازی کشور و  سایر دستگاه های دست اندر کار در تاریخ ۲۷ الی ۳۰ آذرماه سال جاری در مشهد برگزار  می گردد. جهت رفاه شرکت کنندگان غیر بومی نیز تسهیلاتی ( اسکان و تغذیه) در نظر گرفته شده است که علاقه مندان می توانند در حین ثبت نام از آن نیز اطلاع یابند. همچنین برای نخبگان و استعدادهای برتر نیز کد تخفیف ۶۰ درصد با کد razavibmn در نظر گرفته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید.
http://www.toy.startupsevent.ir/
۰۹۱۵۶۹۳۷۲۸۰  مهندس عباس زاده
۰۵۱-۳۸۷۶۸۰۲۲ دبیرخانه

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن