مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

بازدید دانش آموزان دبستان های مشهد از کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی

کد خبر : 18685

جمعی از دانش‌آموزان دبستان‌های مشهد، از دو کتابخانۀ‌ وابسته به آستان‌قدس‌رضوی در مشهد بازدید کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، معاون امور کتابخانه‌های این سازمان، با بیان اینکه کتابخانه‌های آستان‌قدس‌رضوی در مشهد و شهرستان‌ها پیوسته در راستای تکریم مطالعه و اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، میزبان گروه‌های مختلف دانش‌آموزی بوده‌اند، افزود: به تازگی جمعی از دانش‌آموزان دبستان استثنائی کوثر، از کتابخانۀ آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی(ره) از کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی واقع در بلوار شهید رستمی، محمدآباد۵ بازدید کردند.
حسین خسروی ادامه داد: در این بازدید، کتابداران آستان‌قدس‌رضوی چند کتاب داستان مناسب این دختران دانش‌آموز را برای آنان خواندند که با استقبال زیادی روبه‌رو شد و آنان نیز در خواندن کتاب مشارکت کردند و در پایان برنامه، جوایزی به رسم یادبود به دانش‌آموزان این دبستان اهدا شد.
وی افزود: همچنین، کتابخانۀ مسجد بزرگ امام رضا(ع) از کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی واقع در کوی امیرالمؤمنین(ع)، ولی‌عصر۵، میزبان دانش‌آموزان دبستان غیرانتفاعی پسرانۀ «شکوفه‌های خلّاق» بود.
خسروی توضیح داد: جمعی از دانش‌آموزان مقاطع پنجم و ششم ابتدایی این دبستان، با هدف آشنایی با کتابخانه و کتاب‌های کودک و نوجوان، از این کتابخانه بازدید کردند.
معاون امور کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی ادامه داد: دراین بازدید، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی و نقش مؤثر آن در زندگی، معرفی کتاب‌های مرجع، شیوۀ استفاده از آن‌ها و آشنایی با رده‌بندی دیویی پرداخته شد که مورد استقبال دانش‌آموزان، معلمان و معاون دبستان واقع شد.
خسروی در پایان افزود: امانت کتاب به دانش‌آموزان بازدیدکننده و پذیرایی، از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این بازدید بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن