اخبار مهماقتصادیشهری

معاون اقتصادی شهردار مشهد خبر داد؛ تعیین تکلیف ۱۶ پروژه بلاتکلیف/ تأکید شورای شهر و شهرداری شفاف کردن قراردادها است

کد خبر : 18580

معاون اقتصادی شهردار مشهد با بیان اینکه پروژه‌های بلاتکلیف‌ مانده زیادی وجود داشت که به‌دلایل مختلف متوقف شده بود، گفت: ۱۶ پروژه به‌این شکل وجود داشت که اختلافات میان ما و سرمایه‌گذار بررسی و به‌لحاظ فنی به‌یک بیان واحد برسیم.

به گزارش صبح مشهد، رضا خواجه نایینی ظهر امروز در نشست خبری در محل پروژه مسکونی یاس با بیان اینکه معاونت اقتصادی شهرداری در چند حوزه فعالیت دارد، گفت: حوزه اول، مدیریت برنامه‌ریزی و مطالعات اقتصادی است که با شناسایی فرصت‌ها از آن‌ها درآمدزایی می‌شود.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد افزود: همچنین با تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری، بودجه سازمان اقتصادی تدوین شده و رقم‌های درآمد هزینه را مشخص می‌کند.

وی سرمایه شهرداری را ۸ میلیارد تومان عنوان کرد، و ادامه داد: ۵ میلیارد تومان آن بودجه اقتصادی شهرداری است.

خواجه نایینی حوزه دیگر را بخش مشارکت‌ها دانست و اضافه کرد: قراردادهای این حوزه اگر ساختمانی باشد، در حوزه مشارکت‌ها است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد بیان کرد: قسمت فروش سهم شهرداری در حوزه فروش و بهره‌برداری قرار می‌گیرد، یعنی هر وقت فعال اقتصادی پول پرونده و سهم شهرداری را بدهد، در حوزه مالی قرار می‌گیرد مانند بسیاری از پروژه‌ها.

وی شرکت حوزه اقتصادی در پروژه‌ها مانند پروژه یاس در حوزه اقتصادی عنوان و تشریح کرد: بحث تامین منابع مالی برای شهرداری خارج از درآمدهای حوزه شهری بوده، مانند اوراق مشارکت و وام‌ها در حوزه مدیریت تامین منابع مالی است.

خواجه نایینی با اشاره به‌موضوع اقتصاد زمین، اظهار کرد: کار کردن روی این‌گونه زمین‌ها یا سایر روش‌های دیگر در حوزه معاونت اقتصادی به‌عنوان منبع درآمدی غیرنقدی محسوب شده که در حوزه شهرداری قرار دارد.

معاون اقتصادی شهرداری با بیان اینکه در این یک‌سال گذشته در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده، افزود: در حوزه قرار‌دادهای کلان، ارزش پروژه‌ها در حوزه معاونت اقتصادی ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که یک هزار میلیارد تومان هم سهم منطقه ثامن بوده، بنابراین در مجموع ارزش پروژه‌ها ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها مانند مسکن ارزان‌قیمت علویه، مسکن ارزان‌قیمت زندگی، پارکینگ آزادی و مجد، بوستان مینیاتوری و سه پروژه طرق‌ شامل مجتمع تجاری، تصفیه‌خانه و پارک بوده، قراردادهای دیگری هم در  این حوزه بسته شده است.

خواجه نایینی با بیان اینکه پروژه‌های بلاتکلیف‌ مانده زیادی نیز وجود داشت که به‌دلایل مختلف متوقف شده بود، گفت: ۱۶ پروژه به‌این شکل وجود داشت که اختلافات میان ما و سرمایه‌گذار بررسی شد و به‌لحاظ فنی به‌یک بیان واحد برسیم.

معاون فنی شهرداری مشهد ارزش این پروژه‌ها را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و یادآور شد: درباره این پروژه‌ها تعیین تکلیف صورت گرفته است.

وی شفاف بودن پروژه‌ها را یکی دیگر از سرفصل‌های مورد تأکید شورای شهر و شهردار سابق بیان کرد و افزود: این امر سبب شد که به‌سمت شفاف کردن قرادادها برویم تا مورد موافقت نهادهای مرتبط و ادارات مختلف باشد تا بسیاری از مشکلات قبلی دیگر به‌وجود نیاید.

خواجه نایینی تأکید کرد: معاونت اقتصادی دارای ۱۵۰ پرسنل است و یک اتفاق خوب این بود که برای شهرداری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تامین منابع مالی کردیم.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به‌اینکه شهرداری در لیست سیاه بانک مرکزی بوده، اظهار کرد: برای گرفتن وام و اوراق مشارکت اولین درخواست این بود که بدهی‌های معوقه تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: سعی بر این بوده که همه قراردها از طریق فراخوان باشد که ثمره خوبی داشت که موارد آن شهربازی در سال ۹۶، جایگاه CNG و واگذاری مینی‌بوس‌های شهرداری بوده است.

خواجه نایینی اظهار کرد: در صورت تهاتر مطالبات شهرداری از دولت با بدهی شهرداری به‌بانک‌ها تا پایان دوره جاری هیچ بدهی نخواهیم داشت.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد متذکر شد: قراردادهای خانه تاریخی، شهربازی و پارکینگ‌ها نشان‌دهنده رویکرد ما است، ضمن اینکه سعی بر این بوده که با توجه به‌حاشیه شهر، حوره حمل و نقل هم مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه تفریحی هم سعی داریم این دیدگاه را ادامه دهیم و پروژه‌های خوبی در شهر تعریف کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن