اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی انجام شد؛ تجلیل از ۵۰ فعال حوزه کتاب و کتاب خوانی

کد خبر : 18554

همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی آیین بزرگداشت روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار با شعار «حال خوش خواندن» در مشهد برگزار شد و ۵۰ نفر از فعالان حوزه کتاب و کتاب خوانی، خیران کتاب و فعالان رسانه ای تقدیر شدند.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، به کسب رتبه برتر استان در هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره بیش از ۸۰۰ هزار نفر از سراسر کشور شرکت کرده بودند که ۱۶۱ نفر از خراسان رضوی بودند و این نقطه امید پیشرفت در حوزه کتاب خوانی است. وی با گرامیداشت نام و یاد شهید عباس غفرانی تصریح کرد: این شهید والامقام که تنها شهید کتابدار استان است، افتخارات زیادی را در حوزه کتاب و کتاب خوانی در سطوح استانی و ملی به ارمغان آورده است. وی  تاکید کرد: در یک سال اخیر میزان امانت‌ کتاب در استان نسبت به سال قبل از آن رشد ۳۵ درصدی داشته است، آن هم در شرایطی که فضای مجازی به عنوان رقیب بسیار جدی کتاب خوانی مطرح است.

محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: متاسفانه باید بگوییم حال کتاب خوانی خوش نیست و امروز تلقی عمومی این نیست که کتاب منجر به حال خوش می‌شود و اگر این گونه بود کتابخانه‌ها پر از علاقه‌مندان به کتاب می شد. وی تصریح کرد: از اول آبان ماه امسال فراخوان رشد عملی و کاربردی فرهنگ کتاب خوانی در جامعه منتشر و تاکنون ۱۸ نکته و مسئله بسیار مهم در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی کتاب و کتاب خوانی مطرح شده تا بتوانیم با یک برنامه درست فرهنگ کتاب خوانی را به‌صورت عملی در جامعه نهادینه کنیم.

همچنین جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم اظهار کرد: شبکه‌های مجازی و کانال‌های ارتباطی که عرصه را بر کتاب تنگ کرده‌اند یک تهدید جهانی هستند، اما کتاب با وجود آن که سبد خریدش در خانواده‌ها کاهش یافته همچنان از جایگاه بالایی برخوردار است. وی گفت: توسعه فرهنگی با افزایش نرخ مطالعه محقق می‌شود، امیدواریم که به بهانه هفته کتاب و برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد از دوم تا هشتم آذر ماه ۹۷ و نیز در کنار برگزاری طرح‌های پاییزه کتاب، دوستی مردم با کتاب را بیش از پیش شاهد باشیم. وی تصریح کرد: در خراسان رضوی و مشهد جاذبه‌های کتاب خوانی در نسل‌های نوجوان و جوان به‌خوبی مشهود است و نیازمند تحول کتابخانه‌ها در مشهد هستیم که دومین قطب کتاب خوانی کشور پس از تهران است.

گفتنی است از رسانه صبح مشهد به عنوان یکی از حامیان و مروجان فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تقدیر شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن