اجتماعیاخبار مهماستانی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خبر داد؛ یک هزار و ۱۵۰ طرح خرد و کلان عمرانی و محرومیت‌زدایی در هفته بسیج افتتاح خواهد شد/ مشکل سقف منزل دانش آموز کلاتی رفع خواهد شد

کد خبر : 18518

فرمانده سپاه امام رضا ( ع ) در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد؛ گفت: در آستانه ۳۹ سالگی صدور فرمان الهی امام راحل مبنی بر تشکیل شجره طیبه بسیج هستیم.

به گزارش صبح مشهد، سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: بسیج در طول این سال‌ها جملات پرمغز امام(ره) را عینینت بخشید، امام راحل فرمودند، بسیج شجره طیبه، لشگر مخلص خدا و مدرسه عشق است.

وی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری هم بسیج را مظهر مردم سالاری دینی می‌دانند، تصریح کرد: همه شاهد بودند و هستند که چقدر این درخت معنوی در عمر ۳۹ ساله خود پرثمر بوده، جغرافیای بسیج چه در حوزه فکر و چه در عمل فقط محدود به‌کشور ما نیست.

نظری ادامه داد: اندیشه والای بسیج، نه تنها جوامع اسلامی را در برگرفته، بلکه در حال رسوخ به‌همه جوامع بشری است، ملت‌ها به‌پا خواسته‌اند و انقلاب‌ها شکل گرفته و در مقابل جبهه‌های استکبار و ظلم، اندیشه مقاومت در همه نقاط دنیا به‌ویژه جامعه اسلامی بروز و ظهوریافته است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ما مفتخر هستیم که خاستگاه این تفکر، ایران اسلامی است و به‌وسیله فرمان امام راحل این اندیشه شکل گرفت و در همه جوامع تکثیر پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: رشد و گسترش اندیشه بسیج، فقط در پهنه جغرافیا و فرهنگ نبوده، بلکه در همه عرصه‌های علمی، دفاعی و امنیتی هم وجود دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: اینکه در حوزه دفاعی ما ایرانی قدرتمند داریم، در نتیجه عمل و اندیشه بسیجی بوده و اگر امروز امنیت در جامعه ما حکمفرما بوده، حاصل اندیشه والای بسیج است.

سردار نظری با بیان این مطلب که از فردا هفته گرامیداشت هفته بسیج آغاز می‌شود، متذکر شد: امروز همه فرماندهان و مسؤولان تشکل‌های بسیج خراسان رضوی، به‌عنوان مقدمه و یک شروع با خیر و برکت خدمت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی می‌رسیم و از راهنمایی‌‌ها و دلالت‌های آنها بهره‌مند می‌شویم.

وی اضافه کرد: امسال هفته گرامیداشت بسیج را با شعار « ایستادگی، وحدت و خدمت» آغاز می‌کنیم.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه فردا سه‌شنبه اولین روز هفته بسیج با نام «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» نامگذاری شده است؛ افزود: برای این روز برنامه‌های زیادی پیش‌بینی شده، از آن جمله به‌اجرای طرح جهادی کلاس خدمت توسط بسیج دانش‌آموزی، مانور فرهنگی پایگاه‌های منتخب بسیج خواهران و خدمت یک هزار پزشک در هزار مسجد، نشست مشترک ائمه جماعات و امنای مساجد با فرماندهان پایگاه‌های بسیج می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: روز چهارشنبه به‌نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی» نامگذاری شده و اعزام گروه‌های جهادی، افتتاح یک هزار و ۱۵۰ طرح خرد و کلان عمرانی و محرومیت‌زدایی، اجرای میز خدمت توسط بسیج کارمندان، آغاز طرح جهاد روشنایی و اجرای مسابقات در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و برنامه کویرنوردی توسط گردان‌های بیت‌المقدس استان به‌صورت متمرکز، از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به‌اینکه روز پنج‌شنبه سومین روز هفته بسیج با نام «بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی» نامگذاری شده است؛ گفت: به‌شکل نمادین و همزمان در تمام محلات گشت‌های بسیج فعال می‌شوند و عصر آن روز برنامه تجدید پیمان و میثاق با شهدا در گلزار شهدای در سراسر استان برگزار می‌شود.

سردار نظری ادامه داد: روز جمعه به‌نام «بسیج، معنویت و انتظار» نامیده شده و مهم‌ترین برنامه این روز حضور گسترده بسیجیان در نمازهای جمعه و نیز سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز در سراسر استان به‌صورت مشترک است.

وی افزود: «بسیج، جهاد کبیر و استکبار ستیزی» عنوانی است که برای روز شنبه پنجمین روز هفته بسیج در نظر گرفته شده و برنامه‌هایی مانند اجتماع واحدهای پیشگام دانش‌آموزی، راه‌اندازی اجتماعات مردمی و کمپین‌های حمایت از مردم یمن در آن روز اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به‌اینکه روز یکشنبه با عنوان «بسیج، جهاد روشنگری و تبیین» نامیده شده، بیان کرد: برگزاری نشست‌های روشنگری با محوریت مطالبات مقام معظم رهبری، برگزاری روایتگری ۴۰ ساله افتخار انقلاب اسلامی، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات از جمله برنامه‌های این روز است.

سردار نظری اظهار کرد: دوشنبه ۵ آذر و آخرین روز هفته بزرگداشت بسیج است که اجرای برنامه حماسه حضور را به‌صورت شهرستانی و نواحی مقاومت و نیز جشنواره ابوذر توسط بسیج رسانه را خواهیم داشت.

وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی ظرفیت تشکیلاتی بسیج است که کار الگوسازی را در ۶ دهستان آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹ دهستان دیگر را هم زیرپوشش قرار دهد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: ۴ محور اشتغال‌زایی، تامین زیرساخت‌های اشتغال، کارگروه فرهنگی و تعلیم و تربیت، مهم‌ترین دغدغه‌های این قرارگاه است.

سردار نظری ادامه داد: در کارگروه فرهنگی در سطح ۳۴ روستا، روحانیان را به‌عنوان امامان روستا که وظیفه رسیدگی به‌امور را دارند مستقر کردیم و در کارگروه تعلیم و تربیت، برای بهبود شرایط آموزشی و پرورشی ۱۶۹ مدرسه موجود در این ۶ دهستان را با هماهنگی آموزش و پرورش تلاش کردیم.

وی با بیان این مطلب که بسیج سازندگی مانند گذشته، وظایفش را با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌کند، گفت: از ابتدای امسال اجرای ۱۱۰ مورد پروژه آبخیزداری، احیای۹۶ حلقه قنات، ۱۲۰ طرح آبرسانی، تکمیل، ساخت و مرمت ۱۳۹ مسجد و ۳۸۰ مدرسه، تکمیل ۲۳ خانه بهداشت و ساخت ۴۰ خانه عالِم بخشی از کارنامه بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: کمک به‌تکمیل، ساخت و مرمت خانه‌های نیازمندان، خدمات پزشکی گسترده به‌محرومان، توزیع ۱۲ هزار بسته لوازم‌التحریر در حاشیه مشهد و همین تعداد در سایر نقاط استان از دیگر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان طی یک سال اخیر است.

سردار نظری با بیان این مطلب که در جریان زلزله کرمانشاه، ۸۰۰ کانکس را بسیج سازندگی در سرپل ذهاب مستقر کرد، ادامه داد: ۲۱۴ مورد آواربرداری و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی خراسان رضوی در زلزله کرمانشاه است.

وی افزود: برپایی ۵ موکب اربعین و ۱۰۵ ایستگاه خدمت‌رسانی به‌زائران پیاده امام رضا(ع) و تامین جهیزیه ۳۳۰ نوعروس در جشن سوم شعبان هم از دیگر برنامه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه طی سال گذشته اعتبار محرومیت‌زدایی سپاه استان، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: ما فقط به‌این موضوع اکتفا نکردیم و حدود ۳۵ میلیارد تومان هم کمک‌های مردمی را جذب هدایت و برای نیازمندان هزینه کردیم.

گفتنی است؛ وظیفه پیگیری و حل مشکل دانش‌آموز کلاتی که نامه‌اش مبنی بر مشکل تعمیر سقف خانه، هفته گذشته در روزنامه خراسان رسانه‌ای شد از سوی سردار نظری، به‌مسؤول بسیح رسانه خراسان رضوی و بسیج سازندگی سپرده شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن