اخبار مهماقتصادی

سفیر صلح جهان مطرح کرد؛ توافق نامه همکاری ایران، هند و افغانستان باعث گسترش مبادلات تجاری و صلح و دوستی می شود/ استیصال آمریکایی ها در تحریم های یک جانبه علیه ایران

کد خبر : 18504

توافق نامه همکاریهای ایران، هند و افغانستان برای ارتقاء قابلیتهای ترانزیتی بندر چابهار باعث گسترش مبادلات تجاری و نهادینه شدن صلح و دوستی در منطقه و جهان خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، سفیر صلح جهانی ایران در گفتگوی خبری گفت: با امضای این توافق نامه وارد مرحله جدیدی از رشد و توسعه اقتصادی یکی از شاهراه های تجاری دنیا خواهیم شد. محسن کریمی طبسی افزود : اخیرا هند اعلام کرده بی صبرانه منتظر افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان و خواف- هرات بوده و مقرر شده اپراتور هندی هفته های آینده فعالیت های خود را در بندر چابهار آغاز کند.
وی خاطر نشان ساخت : چابهار به عنوان یکی از بهترین مناطق راهبردی سواحل مَکّران، نقطه طلایی برای تجارت، ترانزیت و صنایع مختلف است و در آینده نقش اساسی را برای توسعه منطقه ایفا خواهد کرد.

کریمی طبسی با بیان اینکه هدف اصلی، آوردن سرمایه‌گذار و کمک به جذب سرمایه است، افزود: اگر بتوانیم مبادلات تجاری را گسترش دهیم، می‌توانیم صادرات غیرنفتی کشور را به دنیا افزایش دهیم و تا حدود زیادی از وابستگی به نفت بکاهیم.

سفیر صلح جهان تاکید کرد: اگر بتوانیم مبادلات تجاری را گسترش دهیم، می‌توانیم به کمک آن، صلح و دوستی را در جهان ایجاد کنیم‌.
وی ادامه داد: آمریکایی ها در تحریم های ظالمانه علیه ایران تنها هستند و عدم همراهی کشورهای مختلف با موضوع تحریم، خود حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نقش استراتژیک منطقه ای کشورمان را به خوبی تبیین می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن