اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد؛ لزوم ورود حوزه‌های علمیه به عرصه پاسخگویی به شبهات دینی

کد خبر : 18483

امام جمعه موقت تهران برلزوم ورود حوزه‌های علمیه به عرصه پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، آیت الله کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت علامه قاضی طباطبائی فقیه، حکیم و عارف شیعی که امشب به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: علامه قاضی در فقاهت از نوادر و شاگردان ایشان استوانه انقلاب اسلامی بودند.
وی با بیان اینکه مودت بدون معرفت امکان پذیر نیست، به خلأهای جامعه امروز اشاره کرد و گفت: یکی از خلأهای جامعه امروز ما این است که حوزه‌های علمیه به لحاظ مباحث عقلی، در حوزه پاسخگویی به شبهات کاری انجام ندادند.
وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم و تفسیر این کتاب الهی، در جامعه امروز ما مورد بی مهری قرار گرفته و این مهم جای تاسف دارد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: فراموش شدن معارف حدیثی و احادیث در حوزه فقه از دیگر خلأهای جامعه بشمار می رود، متاسفانه آنگونه که باید در جامعه ما به این مباحث پرداخته نشده است.
وی با بیان اینکه نتیجه مجاهدت‌ها رسیدن به هدایت است، تصریح کرد: علم هنگامی معنا می‌یابد که مجاهدانه باشد، اساس کار بر این است که انسان درون خودش را از غیر خدا پاک کند.
آیت الله صدیقی افزود: رستگاری رسیدن به قله و عبور از موانع است، تا هنگامیکه انسان خود را پاک نکند به کمال نمی‌رسد زمین باید پاک باشد تا بذری در آن رشد کند.
وی خاطر نشان کرد: انسان باید موانع بزرگی همچون نفس اماره که بین خود و خداست را کنار بزند و از بین ببرد تا به مدارج عالی برسد.
گفتنی است، مداحی، شعرخوانی، پخش کلیپ، سخنرانی، رونمایی از تارنمای “سید العرفا”، تقدیر از پدر شهید احمدی روشن از دیگر بخش‌های مراسم امشب بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن