اجتماعی

توسط کمیته امداد استان انجام شد؛ خدمت رسانی به تنها روستای فاقد برق خراسان رضوی

کد خبر : 18441

کمیته امداد خراسان رضوی پس از شناسایی تنها روستای فاقد برق در شهرستان کلات با فوریت بیشتر نسبت به ارائه خدمت به ساکنان آن اقدام کرد.
رئیس اداره حمایت های اجتماعی کمیته امداد خراسان رضوی گزارشی در مورد شناسایی و ارائه خدمت به روستای محروم و فاقد برق در استان ارائه کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مهدی حسین پور، رئیس اداره حمایت های اجتماعی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: روستای نیشابورک»، تنها روستای فاقد برق در خراسان رضوی است که دارای چهار خانوار با ۹ نفر جمعیت است که همه این خانوارها از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.
وی با اشاره به اینکه ضریب محرومیت در این روستا هفت است افزود: خدمات برق رسانی، تامین آب شرب سالم، اهدای سبد کالاهای غذایی و بهداشتی و انجام امور عمرانی از خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد خراسان رضوی به این روستا محسوب می شود.
حسین پور با اعلام اینکه برق رسانی به این روستا به دلیل کمی جمعیت برای شرکت برق منطقه ای صرفه اقتصادی ندارد بیان کرد: کمیته امداد با تامین بودجه نسبت به راه اندازی موتور برق موجود در روستا و خرید چهار هزار لیتر گازوئیل آن، بهره مندی از برق را برای ساکنان این روستا فراهم کرده است.
رئیس اداره حمایت های اجتماعی کمیته امداد خراسان رضوی در مورد بهره مندی ساکنان این روستا از آب شرب سالم نیز گفت: در این روستا فقط یک چشمه کوچک آب وجود داشت که ساکنان و دام به صورت مشترک از این محل تغذیه می کردند که با ورود کمیته امداد یک حلقه چاه آب به همراه تانکر در این روستا ایجاد شد تا محل تغذیه خانوارها و حیوانات از هم جدا شود.
وی با اشاره به اینکه در این روستا دو خانوار سالمند و دو خانوار دارای سرپرست زن سکونت دارند، افزود: همچنین در این روستا برای هر یک از ساکنان به صورت مجزا ساخت سرویس بهداشتی و حمام نیز انجام شد.
حسین پور ادامه داد: دو نوبت سبد کالای غذایی و یک نوبت سبد کالای بهداشتی بین خانواده های ساکن در این روستا توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه روستای نیشابورک» در نقطه مرزی بین شهرستان‌های سرخس و کلات قرار دارد افزود: موقعیت روستا در ۱۳۰ کیلومتری کلات قرار دارد که ۴۵ کیلومتر آن با گذر از کنار جاده دارای راه خاکی است که در صورت بارش‌های جوی و یا بروز زلزله احتمال تخریب مسکن‌های این روستاییان وجود دارد که کمیته امداد در پی مقاوم‌سازی خانه‌های ایشان و ایجاد مسکن مناسب برای آنان است.
وی اعلام کرد: از علت‌های کاهش جمعیت و مهاجرت ساکنان این روستا می‌توان به نبود امکانات اولیه و رفاهی، دوری از شهر و نبود راه مناسب برای تردد اشاره کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن