اجتماعیاخبار مهم

مراجعه بیش از ١١٢ هزار زائر پیاده رضوی به پایگاه‌های امدادی هلال احمر در طرح همسفران خورشید ۵ / زائران پیاده رضوی بدون حادثه به مقصد رسیدند

کد خبر : 18409

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از مراجعه بیش از ۱۱۲ هزار زائر پیاده رضوی در ایام شهادت ثامن الحجج(ع) در دهه آخر صفر به پایگاههای امدادی هلال احمر در محورهای مواصلاتی مشهد مقدس در طرح همسفران خورشید ۵ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی ، دکتر سید مجتبی احمدی با اعلام این خبر افزود: ١١٢ هزار و ١۶٢ تن از زائران پیاده رضوی از ۵ تا ١۷ آبان ماه جاری به پایگاه‌های امدادی ثابت ، موقت و سیار هلال احمر در استان خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۸۶ هزار تن به صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ارائه خدمت پزشکی به ٢۵ هزار و ٢١۷ تن در این مدت، بیان کرد: در میان زائران پیاده رضوی ۴۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که خوشبختانه امسال هیچگونه حادثه جرحی جدی و فوت عزیزان را شاهد نبودیم.

وی بااشاره به اینکه در طرح همسفران خورشید ۹۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند، گفت: در روزهای اخیر باتوجه به ازدحام زائران پیاده و نیاز ضروری آن‌ها به‌خصوص در برودت هوا، تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ تخته پتو، ۸۴ تخته موکت و سه هزارو ۶۰۰ بطری آب معدنی نیز در اماکن اسکان موقت و موکب‌ها توزیع شد.
شایان ذکر است طرح همسفران خورشید پنجمین سال است که به صورت کشوری اجرا می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن