استانیاقتصادی

اجرای ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با استفاده از طرح های فاینانس و شبه فاینانس در شهر نیشابور

کد خبر : 18388

اجرای ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با استفاده از طرح های فاینانس و شبه فاینانس در شهر نیشابور
به گفته مدیر عامل شرکت تبصره دو آب و فاضلاب نیشابور با استفاده ازطرح های فاینانس و شبه فاینانس ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب دراین شهر اجرا شد.
محمد سلطانی افزود: از این میزان ۴۷ کیلومتر مربوط به سال های ۹۴ و۹۵ می باشد و ۲۸ کیلومتر هم درسال قبل اجرا شده است.
وی همچنین در گزارشی کسری مخزن ذخیره آب شهرستان را ۲۵۰ لیتر بر ثانیه در پیک مصرف اعلام کرد و افزود : از ۷۵۰ کیلومتر طول شبکه آبرسانی این شهر ۳۰ درصد نیاز به مرمت و بازسازی دارد چرا که باعث هدر رفت ۳۲ درصد آب شرب می شود.
وی اصلاح و مرمت شبکه های فرسود و نوسازی شبکه های فرسوده را نیازمند اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال دانست و یکی دیگر از راه های کاهش هدر رفت آب را منطقه بندی یا زون بندی شبکه آبرسانی شهر نیشابور عنوان کرد که با اجرای کامل این طرح ضمن کاهش هدر رفت و مصرف ، فشار آب در مناطق مختلف نیز یکسان سازی خواهد شد.
وی از تقسم شهر به پنج منطقه خبرداد که از این تعداد دومنطقه تا پایان سال عملیاتی و اجرا می شود.
محمد سلطانی ددر رابطه با اینکه شهرداری برای فضای سبز خود از آب شرب استفاده می کند و آیا راهکاری برای جلوگیری از این موضوع وجود دارد افزود: فضای سبز شهری بیشترین میزان مصرف آب شرب نیشابور را به خود اختصاص داده و برای کنترل و کاهش مصرف آب شرب در این بخش ، تفاهم نامه ای برای ایجاد تصفیه خانه محلی با شهرداری امضا شده ولی تاکنون اقدامی از طرف عوامل فضای سبز شهری بعمل نیامده است.
مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور در خصوص مطالبات شرکت هم افزود: این شرکت ۴۵ میلیارد ریال مطالبات مردمی دارد که شهرداری نیشابور با۲۵ میلیارد ریال بزرگترین بدهکار به این شرکت در پایان سال قبل بوده است.
سلطانی همچنین با بیان اینکه هر ماه ۷۰۰ فقره اتفاق آب در سطح شهر رفع می شود خاطر نشان کرد: در سال گذشته یک هزارو۳۰۰ فقره و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۴۰ فقره انشعاب غیر مجاز در شهر نیشابور کشف و حدود ۴۰۰ فقره انشعاب هم به دلیل بدهی قطع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن