اخبار مهماقتصادی

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: صدور ۲۴۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در ۷ ماهه سال ۹۷

کد خبر : 18372

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از صدور ۲۴۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان طی ۷ ماهه سال ۹۷ خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی, راضیه علیرضایی اظهارداشت: طی ۷ ماهه سال ۹۷، ۲۴۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۵۹۹۹ میلیارد ریال و اشتغال ۵۴۶۱ نفر در استان صادر شده است.
وی افزود: در بین پروانه های صادره در ۷ ماهه سال جاری در استان، بخش ساخت فلزات اساسی ، بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است و از نظر اشتغال نیز، بخش وسایل نقلیه موتوری از کل اشتغال استان دارای بیشترین میزان  اشتغال در بین کل صنایع می باشد.
علیرضایی تصریح کرد: پروانه های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و اشتغال به ترتیب ۵۳ و ۵۲ درصد رشد داشته است.
وی گفت: خراسان رضوی با ۵۶۶۲ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶٫۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود ۱۹۳ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم (بعد از استانهای هرمزگان ، اصفهان، تهران، خوزستان) قرار گرفته است .
وی افزود: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن