اخبار مهمشهری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد تشریح کرد؛ تمهیدات ترافیکی روزهای پایانی «صفر»/ فعال‌شدن اتاق کنترل بحران در مرکز کنترل ترافیک

کد خبر : 18332

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای خدمات‌رسانی به زائران رضوی در روزهای پایانی صفر و فعال‌شدن اتاق کنترل بحران در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا وحید برکچی امروز در نشست خبری «اعلام ویژه‌برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در آخر صفر» گفت: در راستای کنترل ترافیک و آمادگی برای مقابله با بحران با حضور و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل فرمانداری، مدیریت بحران شهرداری مشهد، پلیس راهور، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، شرکت‌های آب، برق، گاز، شورای شهر و… اتاق بحران در مرکز کنترل ترافیک در سه‌روز پایانی صفر ایجاد خواهد شد.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در راستای مدیریت خروج اتوبوس‌ها از پایانه مسافربری در عصر روز شهادت حضرت رضا (ع) اشاره کرد و افزود: درهمین راستا با هماهنگی پلیس راهور و سازمان پایانه‌های مسافربری کلیه معابر منتهی به میدان انقلاب محدودیت‌های ترافیکی برای وسایل نقلیه شخصی اجرا خواهد شد و خیابان امام خمینی(ره) از میدان امام خمینی(ره) تا میدان انقلاب و ورودی‌های میدان انقلاب از پل جهاد و پل حافظ به‌صورت مقطعی بصورت باز و بسته مدیریت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ازدحام اتوبوس‌های برون‌شهری در پایانه امام رضا (ع) در روزهای آخر صفر دو درب خروجی در مسیر خیابان کوشش و حافظ جهت کمک به درب اصلی پیش‌بینی شده است.

برکچی به اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روزهای شهادت حضرت رسول (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور جهت اجرای طرح ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی، از بعدازظهر روز سه‌شنبه، ۱۵ آبان، تا روز جمعه، ۱۸ آبان، کلیه معابر منتهی به حرم مطهر از توقف خودرو پاک‌سازی خواهد شد و طرح ممنوعیت تردد در خیابان‌های نواب صفوی، طبرسی، آیت‌الله بهجت، شیرازی، امام رضا (ع)، آخوند خراسانی و خیابان خسروی تا ساعات پایانی مراسم اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: درراستای اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از وضعیت ترافیک روزانه ۴ نوبت پیام در صدا و ۱ نوبت در سیمای مرکز خراسان، پیام زنده ترافیکی پخش و در کنار آن از طریق ۵۳ تابلوی پیام متغیر در نقاط مختلف شهر و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۰۰۰۱ اطلاعات لحظه‌ای ترافیکی به شهروندان و زائران ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه «با هماهنگی‌های انجام‌شده با پلیس راهور جهت برقراری انضباط ترافیکی همکاری‌های لازم صورت خواهد گرفت»، اظهار کرد: در همین راستا در خیابان‌های امام خمینی (ره)، امام رضا (ع)، میدان انقلاب، بزرگراه شهید کلانتری، خیابان کوشش و پایانه مسافربری و معابری که به تشخیص پلیس راهور نیاز به مدیریت مکانی دارد، جهت هدایت خودروهای شخصی اقدام خواهیم کرد.

وی به استقرار تجهیزات ترافیکی جهت مسدودنمودن خیابان‌ها با تشخیص پلیس راهور اشاره کرد و افزود: بر همین اساس، تعداد ۱۰۰ نیوجرسی پلاستیکی در معابر مختلف استقرار خواهد یافت.

برکچی اضافه کرد: همچنین مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیزدرروزهای آخر صفر با افزایش دو برابری اپراتورها، از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و تقاطع‌های هوشمند به‌صورت ۲۴ ساعته بر ترافیک معابر مختلف شهر به ویژه هسته مرکزی نظارت خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به سرویس‌دهی ویژه روز شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد وگفت: با توجه به افزایش حجم زائران برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، در این روز با استفاده از ۳۵۰ دستگاه اتوبوس خطوط منتهی به حرم مطهر تقویت خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای خدمات‌رسانی به زائران پیاده، سازمان اتوبوسرانی سرویس‌دهی ویژه‌ای به زائران پیاده جهت شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) در محورهای جاده نیشابور(ملک‌آباد)، فرهادگرد، رضوی و جاده کلات انجام خواهد داد. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای دراختیارگذاشتن اتوبوس‌های دربستی در پایانه‌های مسافربری مشهد توسط شرکت واحدگشت به کاروان‌های زائران پیاده در مسیر برگشت انجام شده است.

برکچی به فعالیت ۱۰۰ دستگاه ون و ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی در محدوده پیرامونی حرم مطهر برای خدمات‌رسانی به زائران رضوی طی سه روز آخر صفر اشاره و اظهار کرد: همچنین در این ایام خطوط تاکسی منتهی‌به حرم مطهر تقویت و در راستای نظارت بر عملکرد خدمات‌رسانی تاکسی‌ها ۱۵ خودرو بازرسی در مناطق پرتردد، زیارتی و حساس مستقر خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن