اقتصادیزندگی

شریعتی مقدم صادر کننده نمونه ملی در گفتگو با صبح مشهد: تولید در نوین زعفران مبتنی بر دانش است/ بخش نامه خالی از درک و واقعیت دردی از اقتصاد درمان نمی کند!

کد خبر : 18263

بخش دولتی و خصوصی لازم است دست در دست همدیگر به درک جامع و درستی از واقعیت ها و مشکلات برسند و دولت لازمه برون رفت از مسائل موجود را نگاه واقعی به مشکلات بداند نه ابلاغ بخش نامه ای!

مدیر عامل گروه بین المللی نوین زعفران خواستار اخذ تصمیمات مبتنی بر واقعیات از سوی دولت برای رفع مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان شد. به گزارش صبح مشهد، علی شریعتی مقدم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که، هم اکنون قیمت صادراتی زعفران از قیمت پایه کمتر می باشد، افزود: زعفران ارزش بالای اقتصادی دارد و این ممکن است به پدیده قاچاق دامن بزند.
مدیر عامل گروه بین المللی نوین زعفران که واحد متبوعش امسال هم توانست، عنوان برترین صادر کننده نمونه کشوری در سال ۹۷ را نصیب خود نماید، خاطر نشان ساخت: تحریم ها ساختار را سخت تر و موانع صادرات و انتقال پول به کشور را با مشکلات جدی روبرو می کند و این مختص زعفران نیست بلکه فرش و صنایع دستی را هم دربر می گیرد.
وی ادامه داد: هنوز هم معتقدم بخش خصوصی زیر بار تحریم مقاوم می شود نه تعطیل و انسان در سختی ها ساخته می شود و نه در رفاه، لذا لازم است با خرد جمعی و درک واقعی از مشکلات، تدابیر لازم را اتخاذ نماییم.
وی گفت هنوز هم تاکید می کنم: اگر کشور ما به جای ۳۰ یا ۴۰ میلیارد دلار صادرات نفتی ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشد، نه مشکل اشتغال خواهیم داشت و نه مشکل بزهکاری در جامعه. به خاطر صادرات باید ارتباطمان با کشورهای دیگر خوب باشد و به روز باشیم تا در بازار هدف بتوانیم رقابت کنیم.

شریعتی مقدم در خصوص اقدامات خود در گروه نوین زعفران گفت: تلاش نمودیم با توسعه تکنولوژی و به روز رسانی ظرفیت های خود، حضور در عرصه های جهانی و ملی را حفظ و ارتقا بخشیم که با همین سعی توانستیم، جایزه و نشان نوآوری فرانسه را به دست آوریم و افتخار نصیب کشور عزیزمان نماییم.
وی ادامه داد: گروه تولیدی نوین زعفران در ماهیت خود، از شرکت های دانش بنیان به شمار می رود و شعار عاشقانه، نوآورانه، عزت مداری و حضور بین المللی در همین راستا تعریف شده است.
وی همچنین از ۴۰۰ نوع بسته بندی محصولات نوین زعفران، طرح آموزش ۲۰ هزار کشاورز زعفران کار و حمایت از پایان نامه های مقطع ارشد و دکترا با موضوع زعفران را از دیگر اقدامات خود برشمرد و گفت: زعفران محصول استراتژیک و ارزشمندی است که باید مواظب بود انواع تقلبی محصول، به نوع اصیل آن ضربه نزند. وی دیگر مشکلات موجود را بیمه بین المللی، حمل و نقل، نحوه ارتباط با مشتری های خارجی و انتقال وجه دانست و از سامانه نیمای بانک مرکزی که با واقعیت بازار منطبق ندارد، انتقاد نمود.
گفتنی است علی شریعتی مقدم که علاوه بر مدیر عاملی گروه بین المللی نوین زعفران، رئیس هیأت مدیره آن نیز می باشد، یکی از فعالان اقتصادی است و مسئولیت های مختلفی از جمله رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرک صنعتی طوس، رئیس کمیسیون معادن کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان را نیز به عهده دارد و توانسته در مجموعه خود بیش از ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و هزاران نفر غیر مستقیم، اشتغال زایی کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن