اجتماعیزندگی

کاهانی رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد مطرح کرد: آرایشگران سفیران زیبائی، شادابی و نشاط در جامعه هستند

کد خبر : 18240

سطح آموزش و کیفیت خدمات در صنف آموزشگاه داران و آرایشگران بسیار عالی و در سطح بین المللی و جهانی است.
مدیران و مربیان و هنرمندان آرایشگر این عرصه با توجه به کمبودهایی که جهت ارتقاء برای خودشان وجود دارد، هزینه های گزافی را صرف آموزشهای ویژه و به روز رسانی خود نموده اند. به گزارش صبح مشهد، رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد در گفتگویی خبری گفت: آموزشگاه داران و آرایشگران باید بتوانند، پاسخگوی نیازهای کارآموزان و مشتریان خود باشند و البته خود بانوان شهروند هستند که با توجه به انتخابشان، سالن های زیبائی را درجه بندی میکنند و امتیاز میدهند.
طاهره کاهانى افزود: در مدت ۵ سالی که بنده افتخار ریاست اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد مقدس را داشته ام، بسیاری از سالن ها مورد بازدید مسئولین محترم این شهر قرار گرفت و چک لیستهای این سالنها جهت رسته ممتاز و ستاره دار مورد تائید قرار گرفت. ضمن اینکه مشتریان با توجه به خدماتی که از سالن ها میگیرند،بهترین داور جهت درجه بندی واحدهای صنفی می باشند.
البته ناگفته نماند در زمان مدیریت من با تلاشهایی که انجام دادم مصوبه آموزش برای کلاسهای اتحادیه طبق ضوابط و شرایط لحاظ شده را توانستم جهت اعضای آرایشگر بخصوص برای افراد حاشیه شهر که توان رفتن به کلاسهای خارج از استان را نداشتند، اخذ نمایم و در سال ۹۰ و ۹۱ هم توانستم اولین مجوز اپیلاسیون را با همکاری کارشناسان خوب بهداشت محیط جهت اعضای صنفم بگیرم و همینطور اقدامات آیین نامه ممتاز و درخواست نرخ نامه توافقی با توجه به هزینه های گزافی که بانوان آرایشگر برای واحد صنفی خود
متقبل میشوند اقدام نمودم.

وی ادامه داد : اخذ مجوز از شهرداری جهت صدور یا جابجائی پروانه کسب در زمان من برای اعضا برداشته شد . کاهانی در خصوص ارتباط حوزه آموزش و کیفیت خدمات آرایشگران گفت: هر فرد در درجه اول باید اهداف و نگاه خود را از آموزش و در این رشته هنری ارزیابی و بعد سرمایه گذاری کند و سپس با توجه به توانمند سازى که دارد، آنها را توسعه و تحقق بخشد. وی افزود : این که دنبال مقصر برای هر کاری باشیم درست نیست ! انتخاب متقاضیان جهت مهارت آموزی و شروع کار و گامهای اولیه به اموزشگاه جهت فراگیری این رشته هنری به عهده خود فرد است البته بایستی غیر از سر فصل های آموزشی در گرایش دانش خود، آشنایی با فضای کسب و کار در جامعه و راه های کسب موفقیت را دنبال و بعد حساب شده وارد فعالیت هنری شود. همچنین در شروع کار هم با توجه به مصوبه طرح و روش استاد شاگردی میتوانند وارد این عرصه گردند و تجربیات بسیار ارزنده ای را کسب نمایند.
رئیس انجمن صنفی آرایشگران مشهد گفت: به نظر من آرایشگران بانوان هنرمندی هستند که تاثیر بسیار زیادی در سلامت روح و روان جامعه دارند .آرایشگران ما همه باید تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی بیمه گردند تا بعد از ٣٠ سال کارسخت و زیان آور و آسیب پذیر بتوانند از مزایا و خدمات حقوقى و بیمه این سازمان استفاده نمایند. البته مشکلات اصلى این بانوان هنرآفرین با مناطق مختلف شهردارى است که مذاکراتى را در خصوص احیای این که کار بانوان آرایشگر خدماتى و در قدیم جزء مشاغل خانگی محسوب شده اند، انجام شده و انشالله بتوانیم معافیت ها و تسهیلاتی را به کمک مدیریت شهری و شوراى محترم شهر برای این بانوان هنرمند داشته باشیم .
کاهانى افزود: خوشبختانه با توجه به نگاه نوین اشتغال زنان بویژه زنان جوان با هدف توسعه و ترویج کارآفرینی، این ضرورت در چهارچوب انجمن صنفى آرایشگاههای بانوان مشهد و درج در اساسنامه دیده شده و با کمک اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعى استان توانسته ایم آموزشهای رایگان بسیارى را جهت ارتقای علم و هنر همکاران و یا آشنایى با برند ها و نحوه استفاده از محصولات جدیدی که سیب سلامت آن تایید شده است را با کمک مربیان و مدرسان ذیصلاح ‌و استادان پیشکسوت برگزار نماییم.
وی خاطر نشان ساخت: لازم است، تشکر ویژه ای داشته باشم از همراهی هیئت مدیره محترم انجمن صنفی آرایشگران بانوان مشهد و دوست پیشکسوت واستاد محبوب انجمن صنفی سرکار خانم خالصی که صمیمانه، خالصانه و بی ریا دانش خود را از زمانی که بنده رئیس اتحادیه بودم تا به اکنون در اختیار همکاران خود با توجه به روز رسانی خودشان قرار داده اند. همچنین نهایت سپاس خویش را از دیگر مربیان و اساتید آموزشگاههای مراقبت و زیبائی که در همایشها و برگزاری سمینارها ما را حمایت و همراهی نمودند، اعلام می کنم. تشکر ویژه ای دارم از کارشناسان اداره محترم نظارت بر اماکن عمومی استان خراسان رضوی و ریاست محترم اماکن استان جناب سرهنگ حسینی و دیگر روسای قبلی این اداره، شورای هماهنگی با مواد مخدر، همچنین مدیر کل محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی جناب آقاى مهندس سنجرى،  سرکار خانم مهندس عظیمى و همکاران محترمشان ، سرکار خانم دکتر سلجوقی مدیر کل محترم دفتر امور زنان و خانواده در استانداری خراسان رضوی و همکاران محترمشان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و همکاران اداره ارشاد مشهد، مجتمع امام رضا (ع) مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی جناب آقای مهندس رحیمی و همکاران محترمشان، اداره محترم بهداشت محیط و کارشناسان محترم آن اداره، اتاق محترم اصناف و بسیارى از نهادها و ارگانهایى که با این انجمن با هدف و نگاه ایجاد فضای کسب و کار و تحکیم بنیاد خانواده همکاری نموده اند و ما را در این راه یاری و همراهی کردند.
وی اظهار امیدواری کرد، انجمن صنفى مراقبت و زیبایى و انجمن صنفی آرایشگاههای بانوان مشهد در تعامل و هم افزایى در کنار هم با توجه به اهداف مشترک، تلفیقى از اقتصادی پویا نشان داده و در راستای ارتقاء هنر برای قشر بانوان زحمتکش آرایشگر در جامعه، مسیر را تسهیل و با ایجاد جایگاهی مناسب جهت به اشتراک گذاشتن و تبادل دانش براى همکاران عزیزمان انجام شود.
وی خاطر نشان ساخت: نقش آفرینى هنرمندان در کلان شهر مشهد که به عنوان پایتخت معنوى جهان اسلام شناخته شده است، تجلی اقتصاد مقاومتی و تحقق این شعار وزین می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن