اجتماعیزندگی

در هفتصد و هشتاد و نهمین چهارشنبه مهربانی خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس و با کمک خیرین؛ لبخند بر چهره ۶۹ بیمار نیازمند نقش بست

کد خبر : 18235

خیرین با وجود مالامال از عشق در چهارشنبه های مهربانی حضور پیدا می کنند و حتی شرایط اقتصادی موجود هم هیچ کاستی برای جمع آوری کمک بوجود نیاورده است.

هفتصد و هشتاد و نهمین جلسه مؤسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس با عنوان چهارشنبه مهربانی در مسجد نقویه مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل مؤسسه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که خدمت به بیماران نوبت، مکان و زمان و حتی محدودیت مبلغ ندارد، افزود: غیر از بیماران کلیوی که انجمن خاص خود را داشته و یا نازایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) کمک می کند، خدمت رسانی به بقیه بیماران نیازمند را وظیفه خود می دانیم.
غلامرضا بصیرى پور در خصوص نحوه شناسایی و کمک به بیماران نیازمند گفت: تمامی کمک شدگان از اقشار مستضعف و محرومی هستند که پرونده مددکاری آنها با کمک بیمارستان تشکیل شده و به آنها فارغ از هر گونه جنسیت، قومیت و حتی اتباع غیر ایرانی یاری رسانی می شود.
وی خدمت به بیماران را برگرفته از آیات قرآنی و روایات مذهبی دانست و گفت: وقتی در کتاب الهی خطاب می شود: یا ایها الناس، حجت تمام است و ما بیمارانی از کشورهای افغانستان و عراق هم داشته ایم که خیرین به آنها کمک کرده اند.
مدیر عامل مؤسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس پرداخت نسخه بیماران نیازمند و پروتز پا را از دیگر یاری رسانی های خیرین نیک اندیش معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: فقط طی سال گذشته ۶۰ مورد پروتز پا داشتیم که اجازه ندادیم کسانی رنج راه رفتن با عصا داشته و یا به اصطلاح زمین گیر باشند.
وی با اظهار نگرانی از افزایش بیماری های سرطانی گفت: در ۱۰ سال گذشته مراجعین سرطانی ما بین ۵ تا ۱۰ درصد بودند ولی امروز به بالای ۵۰ درصد رسیده است.
بصیری پور در ادامه به روند شفاف سازی در دریافت و پرداخت هزینه ها هم اشاره و تاکید کرد: ما هیچ سند پنهانی نداریم و آمادگی دارم در نشست خبری با اصحاب رسانه تمامی مستندات مالی لازم را رونمایی و شفاف سازی کنم.
وی ادامه داد: یک ریال از پول بیماران جهت حقوق پرسنل و سایر هزینه نمی شود و تامین هزینه های جاری از قبیل کرایه مکان، دستمزد و صبحانه توسط خود خیرین و ردیف های دیگر تعهد و تامین می شود. وی افزود: همین سالن جلسات و مکان خیریه، استیجاری مسجد نقویه است که ماهیانه ۲۰ میلیون ریال بابت اجاره آن به هیأت امنا پرداخت و یک خیر هم متعهد هزینه های جاری است.
گفتنی است در پایان این جلسه که با حضور بیش از پنجاه خیر برگزار شد، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال نقد و تعدادی تعهدات غیر نقدی شامل ویلچر، پوشک و اکسیژن که در تعهد خیرین قرار گرفت، به ۶۹ بیمار نیازمند و محروم اختصاص یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن