اقتصادی

تولید آب براى اولین بار در شهرهاى خراسان رضوى کاهش یافت

کد خبر : 18206

تولید آب شرب در شهرهای خراسان رضوی در نیمه اول سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۱٫۸۱درصد کاهش یافت .
به گزارش صبح مشهد، این مطلب را مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفای خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: در شش ماه اول سال گذشته ۹۱ میلیون و ۸۶۹ هزارو ۷۴۱ مترمکعب آب در شرکت های تبصره دو و امورهای تابعه تولید شد که این رقم در مدت مشابه سال جاری برای اولین بار کاهش یافت و به به ۹۰ میلیون و ۲۰۷ هزارو۹۹۰مترمکعب رسید.
سیداحمدرضا رضوانى خاطر نشان کرد: این در حالی است که با دبی سنجی، تعمیر و کالیبراسیون کنتورهای منابع تولید در سطح استان وضعیت اندازه گیرى تولید روز به روز بهتر و دقیق تر می شود.
وی افزود: در سال های گذشته به طور متوسط سالانه بین ۳تا ۴درصد تولید آب افزایش می یافت ولی در سال جاری با وجود افزایش تعداد اشتراک در۷۳ شهر استان از ۶۹۱هزارو۹۰۸ مورد در سال قبل به ۷۱۹ هزار و۴۱۱ مورد معادل ۲۷هزارو۵۰۳ فقره ، حجم تولید کاهش یافته است.
وی افزود: مدیریت فشار، نصب عملگر مکانیکی دو زمانه برروی شیرهای فشار شکن، نصب “دیتالاگر” و برداشت آنلاین فشار، نوسازی گسترده انشعابات، عملیات نشت یابی ، شناسایی و تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز و … از جمله فعالیت های انجام شده در سطح استان می باشد که سهم عمده این کاهش تولید مربوط به آبفای سبزوار است .
رضوانی با بیان اینکه هنوز در ابتدای راهیم و اقدامات زیرساختی بسیاری در حوزه بهره برداری و در راستای مدیریت بهینه شبکه توزیع آب میبایست انجام دهیم افزود: میزان آب مصرف شده در شش ماه اول سال گذشته ۶۰ میلیون و ۱۴۸ هزارو ۴۹۸مترمکعب بود که در مدت مشابه سال جاری با ۲٫۶۶درصد کاهش به حدود۵۹میلیون مترمکعب رسید.
وی این کاهش را قابل استناد ندانست و متذکر شد: عامل این کاهش عقب ماندگی قرائت وعدم احصاء بخشی از مصارف کنتورهای قرائت نشده و همچنین کاهش زمان دوره قرائت بوده است که در دوره ۹۷۴ بخشی از این عقب ماندگی جبران خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با قرائت به موقع و واقعی سازی میزان مصرف ، گام مهمی درکسب درآمد شرکت و کاهش آب بدون درآمد برداشته شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن