اجتماعی

مدیر عامل مؤسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس در گفتگو با صبح مشهد تکذیب کرد: کمک های خیرین جهت بیماران صرف هزینه حقوق و دستمزد پرسنل نمی شود!

کد خبر : 18185

مدیر عامل مؤسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر توس با تکذیب شائبه هزینه کرد کمک های خیرین جهت حقوق و دستمزد پرسنل گفت: پولی که خیرین به مؤسسه پرداخت می کنند، در ردیف خود هزینه می شود.
به گزارش صبح مشهد، غلامرضا بصیرى پور در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی در خصوص درآمدهای مؤسسه و ردیف پرداخت حقوق، بیمه و مزایای کارکنان شاغل گفت: تمامی درآمد ما از کمک های افراد متمول و خیر تأمین می شود و ما دریافتی غیر از این مسیر نداریم. وی افزود: خیرین در چند دسته تقسیم می شوند، عده ای هزینه های درمانی و دارویی بیماران را تأمین می کنند، عده ای و نوبتی صبحانه را تهیه، خیری هم هزینه های جاری و حقوق دستمزد پرسنل مؤسسه را پرداخت می کند.
وی ادامه داد: یک خیر هم اجاره مکان و پول آب، برق، گاز می دهد.
بصیرى پور با رد هر گونه شائبه در خصوص اختصاص پول بیماران به هزینه های حقوق و بیمه کارکنان تاکید کرد، خود را امانت دار و ملزم به نیات واقفین می دانم.
وی تاکید کرد: به دلیل گرفتاری های کاری و شخصی دیگر تمایلی برای حضور در دوره بعد هیأت مدیره را نداشته و حقیقتا خسته شده ام. از این رو در ترکیب هیأت مدیره پیش رو حضور نخواهم داشت!
گفتنی است، برخی خیریه های مشهد طی چند سال گذشته با مسائلی روبرو شدند که پس از افشاگری رسانه ها و ورود استاندار و مدیر کل بهزیستی، نهایتا به تعطیلی و تعلیق منجر شدند.

همچنین یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم، دست درازی به اموال مردم از سوی موسسات خیریه را زمینه‌ساز کاهش اعتماد عمومی و کمک‌های مردمی در درازمدت دانست. نماینده مجلس دهم گفت: برخی افراد فعال در این موسسه‌های خیریه با هدف سودجویی از کنار مبالغی که مردم به آنها به منظور کمک به افراد نیازمند اهدا می‌کنند، سوءاستفاده کرده و همچون مانعی در مسیر ارائه خدمات سالم قرار می‌گیرند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این گونه اقدامات باعث بی‌اعتمادی در بین مردم و بدنامی تمام موسسه‌های خیریه می‌شود که در پی آن با از بین رفتن سرمایه اجتماعی آسیب زیادی به این بخش وارد خواهد شد، بنابراین سازمان بهزیستی باید به طور جدی با خاطیان برخورد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر مسئولان موسسه‌های خیریه بخواهند به کمک‌های مردمی دست درازی کنند، قطعا در درازمدت میزان کمک‌های مردمی و اعتماد عمومی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین در شرایط کنونی باید دستگاه‌هایی که اقدام به صدور مجوز برای فعالیت موسسه‌های خیریه می‌کنند، توجه ویژه‌ای به سلامت مدیران این مراکز داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. اینجانب محمد شاقوزانی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد سال هفتاد ویک که چهل وشش سالمه واز کار افتاده کلی هستم هم از ناحیه شکم دودست وپا واعصاب وروان که طی یک سانحه رانندگی دختر شش سالم مرگ مغزی شد وهمسرم کل صورتش پر از پلاتینه وخواهری دارم که عقب مانده ذهنی است وسرپرستی ان به عهده منه وخیلی تنها وغریب هستیم حتی برای نان شبمان میمانیماز شما مقاملت محترم عاجزانه تقاضامندم که کمکمان کنید وما رو تحت پوشش ببرید که مستحق ان هستیم من وخانوادم هیچ ممر درامدی نداریم شماره من ۰۹۳۷۲۰۴۳۵۳۰. وشماره کارت بانک صادرات. ۶۰۳۷۶۹۱۵۹۳۱۰۳۰۴۷ دست منو دلمن شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن