مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

معاون وزیر ارشاد خبر داد: برگزاری ویژه برنامه‌های دهه اخر صفر در استان‌های کشور با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

کد خبر : 18171

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ رضوی نباید مختص دهه کرامت باشد، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ویژه برنامه‌هایی برای این امر در دهه آخر صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی کرده است.
به گزارش صبح مشهد، علی‌اصغر کاراندیش مروستی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی نباید محدود به زمان خاص در سال شود، اظهار کرد:در این راستا ویژه برنامه‌هایی از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) پیشنهاد شد که در ایام پایانی ماه صفر؛ با همکاری این بنیاد بین‌المللی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج فرهنگ رضوی در تمامی استان های کشور برگزار شود.

رییس هئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، با بیان اینکه این برنامه‌ها در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: از آنجایی که هدف ترویج فرهنگ دینی است، برنامه‌های محتوایی درنظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: برنامه‌های درنظر گرفته شده شامل شب های شعر آیینی، اجرای تعزیه و نمایش آیینی، سخنرانی و نشست‌های تخصصی با موضوع سیره اهل بیت(ع) به‌ویژه سیره امام رضا(ع) است.
کاراندیش مروستی ادامه داد: این برنامه‌ها با کمک ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود و استان‌هایی که آمادگی خود را جهت برگزاری این برنامه‌ها اعلام کنند، از سوی بنیاد امام رضا(ع) پیگیری‌های لازم جهت برگزاری نمایشگاه،شب‌های فرهنگی و دیگر مراسم‌ها صورت خواهد گرفت.
وی همچنین بر ضرورت توسعه زمانی برنامه های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تاکید کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته، بنا داریم ارتباط خود را با استان‌های مختلف کشور برای برگزاری هفته‌های فرهنگی با موضوع سیره اهل بیت(ع) و به‌ویژه سیره رضوی حفظ کنیم و این برنامه‌ها مختص دهه کرامت و ایام میلاد حضرت رضا(ع) نخواهد بود و در طول سال برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن