اخبار مهماستانیدانش و فناوری

به همت انجمن یاوران سلامت توس شرق و با استقبال گسترده مدیران آموزشگاه های بانوان؛ کلاس آموزش شنیون هاى روز دنیا در مشهد مقدس برگزار شد

کد خبر : 18108

تمام تلاش ما در انجمن یاوران سلامت که در زمینه ایمنی و سلامت فعالیت می کند، به روز رسانی اطلاعات حرفه ای مورد نیاز اعضا و رسیدگی به مشکلات متعدد آنان است.

به همت سرکار خانم رعنا وثوق مدیر عامل انجمن یاوران سلامت توس شرق، کلاس آموزشی ارتقاء سطح علمى  مدیران آموزشگاه های مراقبت زیبایی استان با موضوع شنیون هاى روز دنیا
بصورت رایگان برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل انجمن در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان این که سالانه میلیون ها تومان از سرمایه کشور، صرف هزینه و بازآموزی دوره های آموزشی ویژه آرایشگری در خارج از کشور می شود، افزود: تلاش نمودیم با کمک انجمن یاوران سلامت و اتحادیه صنف بانوان آرایشگر، دوره های مورد نیاز آرایشگران را با دعوت از مربی های به نام و مجرب، خودمان در مشهد برگزار کنیم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
سرکار خانم وثوق ادامه داد: در این کلاس آموزشی، ۷۵ مدیر مجرب آموزشگاه های مراقبت زیبایی کلان شهر مشهد مقدس حضور یافتند و یک مربی جوان و حرفه ای امر تعلیم آنان را به عهده داشت.
وی در خصوص مشکلات و دغدغه های مدیران آموزشگاه های مراقبت زیبایی گفت: انجمن مراقبت زیبایی که در حقیقت یک نهاد برآمده از خود مدیران هست باید فعالانه تر عمل نموده و مدافع حقوق واقعی اعضا باشد.
وی خاطر نشان ساخت: هم اکنون اگر مدیر آموزشگاهی مشکلی داشته باشد، دقیقا نمی داند به کجا مراجعه کند!? چه کسی مدافع حقوق اوست?! از چه نهادی راهنمایی و مشاوره بگیرد.
وثوق ضمن انتقاد از عملکرد انجمن مراقبت زیبایی گفت: متاسفانه مدیران فعلی انجمن به خوبی نتوانستند، جایگاه واقعی آموزشگاه های مراقبت زیبایی و پیگیری مشکلاتشان را مطالبه کنند و حتی مدت هاست که یک آموزش درستی نداشتند و اگر موردی هم برگزار شده، به روز و چندان مورد نیاز نبوده است. وی اظهار امیدواری کرد، در انتخابات جدید، افرادی انتخاب و در مصدر امور قرار بگیرند که بتوانند حقوق واقعی اعضا را استیفا و پیگیری نمایند.

آموزش ضعیف و ناکافی علت افزایش آمار شکایت از عملکرد واحدهای صنفی آرایشگر

رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد هم که به عنوان مهمان ویژه، در جمع مدیران آموزشگاه های مراقبت زیبایی مشهد حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دغدغه ها و مشکلات آموزشگاه داران را درک می کنم و به آنها حق می دهم. اعظم حسنی درمیان با اشاره به افزایش هزینه اجاره مکان های آموزشی که فضای بالای ۱۰۰ متر دارند و فعالیت برخی آموزشگاه های غیر مجاز و زیر زمینی گفت: سازمان فنی و حرفه ای به عنوان متولی آموزش و انجمن مراقبت زیبایی باید جدیت بیشتری برای رسیدگی به مشکلات و مسائل آموزشگاه داران داشته باشند. وی افزود: یکی از علت های افزایش شکایات در اتحادیه صنف بانوان آرایشگر، موضوع عملکرد آرایشگری بوده که از آموزش های به روز و کافی برخوردار نبوده است!
حسنی با تاکید بر این که، یکی از شرایط اخذ پروانه فعالیت، داشتن گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه ای است، افزود: در برخی موارد شاهدیم، شخصی ۸ رشته آموزشی را دوره دیده ولی باز هم ناکارآمد و باعث صدماتی به موی مشتری شده است! لذا وظیفه انجمن مراقبت زیبایی است که با برگزاری آموزش های مورد نیاز، مرتب آگاهی ها و تجارب واحدهای آرایشگری را افزایش و به روز نمایند. وی ضمن تشکر از زحمات سرکار خانم وثوق مدیر عامل انجمن یاوران سلامت که دلسوزانه پیگیر برگزاری دوره های آموزشی و حتی رایگان بوده، افزود: حضور چنین بانوان پیش کسوت و مجربى در رأس انجمن مراقبت زیبایی و تعامل با اتحادیه می تواند به مثابه دو بال قوی بسیاری از مشکلات اعضا را احصا، پیگیری و انشالله رفع نماید.

اعظم حسنی درمیان در ادامه به مشکل واحدهای غیرمجاز و زیر زمینی چه در زمینه آرایشی و یا آموزشی پرداخت و خاطر نشان ساخت: هم اکنون در خصوص واحدهای غیر مجاز آرایشی، هفته ای ۲ بار با اماکن نیروی انتظامی، گشت مشترک داریم و پلمپ های متعددی هم انجام شده است.
وی گفت: در خصوص آموزشگاه های غیر مجاز هم آمادگی داریم با کمک سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی، گشت های مشترک داشته باشیم و واحدهای غیر مجاز را شناسایی و برخورد قانونی نماییم.
وی تاکید کرد: واحدهای صنفی تحت نظارت اتحادیه اجازه آموزش ندارند و اگر موردی مشاهده شود، با آنان برخورد می شود.
رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد افزود: برخی از واحدهای خدمات آرایشگری و یا آموزشی، توسط بانوان سرپرست خانوار اداره می شوند و اجازه نمی دهیم افرادی بدون مجوز و بعضا در منازل مسکونی، به آموزش بپردازند که قطعا از طریق اماکن پیگیری خواهیم کرد. وی همچنین در خصوص فروشندگان لوازم آرایشی و برخی کالاهای قاچاق گفت: از کمیسیون شکایات اتحادیه با اتاق اصناف، اماکن و اتحادیه صنف لوازم آرایشی و بهداشتی مکاتبه داشتیم تا با فروش محصولات تقلبی و قاچاق برخورد صورت گیرد ولی متولی اصلی کنترل سلامت و ایمنی لوازم آرایشی، اداره بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن