زندگیشهری

مدیر عامل موسسه مردمی حامیان حیوانات ضامن اهو مطرح کرد؛ کنترل جمعیت سگها به معنی کشتار نیست! / لزوم همدلی و هم افزایى مسئولین برای ایمن سازی و رها نمودن سگ های دوره گرد است

کد خبر : 18102

ای ضامن آهو ها معشوق کبوترها
در مشهد تو نیست روا کشتن سگها

مدیر عامل مؤسسه حامیان حیوانات ضامن آهو بر لزوم همدلی و هم افزایى مسئولین شهری و استانى برای مهار، ساماندهی، عقیم سازی و رها سازی سگ های دوره گرد تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد، مهندس خدیجه دانش در گفتگو با خبرنگار ما افزود: برای تأسیس سمن حمایت از حقوق حیوانات مکررا به فرمانداری مراجعه کردم و سرانجام از اداره ثبت( قوه قضاییه) با نام موسسه غیرتجاری حافظان یاران و اندیشمندان نوین و شماره ثبت ۵۰۷۰ موجودیت یافت . من در پنجمین نسخه ویرایش شده بلاخره طرح کنترل جمعیت سگهای دور گرد با لغو و توقف کشتار و انجام درمان سالم سازی ایمن سازی عقیم سازی و رهاسازی مورد قبول کمیسیون خدمات شهری قرار گرفت و بمن ابلاغ شد در ۹۵/۱۱/۱۲ حکم لغو و توقف کشتار سگهای دوره گرد را از اقای مهندس صحراگرد مدیر محترم خدمات و برنامه ریزی شهرداری مشهد دریافت کردم ودر ۹۵/۱۱/۱۶ سوله مرگ ده غیبی را بطور موقت با ۲۴۳ قلاده سگهای نحیف ناتوان بیمار و ترسیده از مرگ تحویل گرفتم.
وی ادامه داد : با استقرار موسسه نام سوله کشتار سگ‌ها به پردیس وفاداران تغیر یافت و تیم حرفه ای برای نگهداری، درمان، عقیم سازی و شناسنامه‌دار کردن سگ‌های دوره گرد و بی خانمان را با عشق و علاقه آغاز کردیم.
این کارشناس ارشد خدمات شهری در خصوص تامین هزینه های طرح گفت: شهرداری مبلغی را که قبلا برای کشتار سگ ها هزینه می کرد، در قالب تفاهم نامه ای به ما اختصاص داد و سایر هزینه ها از جمله خوراک، دارو و غیره را با سرمایه شخصی و با کمک برخی خیرین و حامیان حقوق حیوانات انجام می دادیم.
وی ادامه داد: متاسفانه در اثنای کار متوجه شدیم، موضوع رهاسازی سگ ها بصورت جدی از سوی شهرداری مشهد دنبال نمی شود و علی رغم اختصاص زمین ۵ هکتاری در جاده کلات که ۲۰۰۰ مترمربع انرا مسطح کردند ولی هیچ کاری برای آماده سازی و ساخت حداقل تأسیسات مانند ابخوری سکوی غداخوری و سایبان مورد نیاز انجام نمی دهند! لذا پس از مراجعات مکرر و بحث های فراوان در خصوص لزوم رهاسازی سگ های ایمن شده و عدم دریافت پاسخ مناسب، مجبور شدم علی رغم میل باطنی و پس از پایان قرارداد و تمدید سه ماه دیگر بدون اضافه شدن مبلغی نهایتا در ۳۱ خرداد ۹۷ ، مرکز نگهداری سگ های دوره گرد را که یکسال و اندی، با خون دل و تلاش فراوان آن را سر پا نگه داشتم و از کشتار این حیوانات زبان بسته جلوگیری کردم، رها و به سازمان مپ واگزار نمایم و به پیشنهاد شهرداری رفسنجان پاسخ مثبت بدهم.

خدیجه دانش ادامه داد: در آذر ماه ۹۶ و در جریان برگزاری نمایشگاه خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس که پردیس وفاداران مشهد هم غرفه ای داشت، متوجه حضور هیأتی بازدید کننده متشکل از اعضای شورای شهر و شهرداری رفسنجان شدم و در دیدار و مذاکراتی که انجام شد، تیم مدیریت شهری خواستار اجرای طرح کنترل جمعیت سگ های دوره گرد در شهر رفسنجان شدند. وی افزود: در صحبت هایی که انجام شد، تاکید کردم به شرط رهاسازی سگهای ایمن و عقیم شده در دامن طبیعت طرح را میپذیرم و با جان و دل اجرا می کنم که الحمدلله پس از موافقت، از اول اردیبهشت ماه سال ۹۷ عازم شهر زیبا و تاریخی رفسنجان در استان کرمان شدم و در سایه خردجمعی وفاق بین سازمانی و همچنین همکاری خوبی که با انجمن حمایت از حیوانات رفسنجان انجام شد، توانستیم طرح صید سالم امداد، درمان، سالم سازی، عقیم سازی و رها سازی سگ های دوره گرد را با موفقیت اجرا کنیم.
خدیجه دانش گفت: در این جا لازم است از زحمات و همراهی جناب حجه الاسلام و المسلمین حاج اقای هاشمی رئیس محترم شورای اسلامی شهر رفسنجان، آقای دکتر عظیمی زاده شهردار اخلاق مدارفسنجان و آقای مهندس مختاری معاون توانمند خدمات و محیط زیست شهرداری رفسنجان تشکر ویژه ای داشته باشم.
وی در پایان تاکید کرد: هنوز هم آمادگی دارم چنانچه شهرداری کلان شهر مشهد مقدس، نسبت به رهاسازی سگ های سالم و عقیم شده همکاری نماید و اجازه دهد، دوباره به مشهد برگردم و در جوار آستان ملکوتی امام مهربانی ها که به ضامن آهو ملقب هستند، بتوانم خدمتی به این مخلوقات نازنین خداوندی داشته باشم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. بااحترام و سپاس از زحمات خانم مهندس خدیجه دانش
    بنده بسیار خرسندم که در این دیار افرادی همچون ایشان و امثالشان همت گمارده و جهت سلامت و بهداشت جامعه و حفاظت از این حیوانات تلاش میکنند.امیدوارم شورای شهر مشهد مقدس نیز در این راه ایشان و همکارانشان را یاری و مدد نمایند.با داشتن چنین افرادی مردم ایران باید به خود ببالند.
    باتشکر فراوان
    ارادتمند:رها تقی زاده(مشاور سلامت پوست و مو)

  2. بااحترام و سپاس از زحمات خانم مهندس خدیجه دانش

    لطفا بگین ما چطوری میتونیم کمک کنیم ؟ کجا بیایم که از نزدیک کمکامونو برسونیم مثله خوراک برای سگ های عزیز

  3. می بخشید اون سگی که بغل کردی نجس هست و یک مسلمان نجس و پاکی رو باید رعایت بکنه امام رضا (ع) هم ضامن آهو بود نه ضامن سگهای وحشی و ولگردی که بطور فزاینده ای تولیدمثل می کنند و گزارش حمله ها و کشته شدن مردم ما دائم در خبرگزاری ها اطلاع رسانی و به شهرداری ها در قالب اعتراضات مردمی اعلام می شه…

    1. نجاست و پلیدی که به موجودات مختلف نسبت داده می‌شود، ساخته ذهن انسان‌هاست، از همان‌جهت که این انسان‌ها هستند که می‌توانند خودشان را به پایین‌ترین درجات پستی و پلیدی برسانند و چنین ننگی را درک کنند. امامان و پیامبران ما بین هیچ موجود زنده‌ای فرق نمی‌گذاشتند، شما احتمالا روایات کمک معصومین ما به حیوانات و خصوصا سگ‌ها را مطالعه نکردید؛ ضمن اینکه خود متن را هم مطالعه نکردید، کسی با کنترل جمعیت سگ‌ها مشکلی ندارد، اما این کنترل جمعیت نباید به روش کشتار و قتل عام باشد، کمی دقت بفرمایید دوست عزیز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن