اجتماعیاستانی

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی: ارزشمندترین سرمایه مرزبانی، مرزنشینان هستند

کد خبر : 18046

فرمانده مرزبانی استان بمناسبت هفته نیروی انتظامی از برگزاری نشست صمیمی با مرزنشینان، مرزیاران و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار جان نثار فرمانده مرزبانی استان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای شعار هفته ناجا و ارتقاء تعاملات نشستی صمیمی با مرزنشینان، مرزیاران ریش سفیدان ، معتمدین و اساتید و دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه فردوسی مشهد، در هنگ مرزی تایباد برگزار گردید.
سردار جان نثار در این نشست صمیمی خاطرنشان کرد: با متحد بودن مرزنشینان و مرزبانان، بستر ایجاد و توسعه امنیت پایدار در مرزها فراهم می شود و نتیجه آن امنیت مطلوب مرزها و جامعه است.
وی در ادامه افزود: تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزبانان، تاثیرات مطلوبی در برقراری امنیت مناطق مرزی و حفظ و حراست از حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و ارزشمندترین سرمایه مرزبانی، مرزنشینان هستند، چراکه این عزیزان مرزبانان واقعی هستند.
فرمانده مرزبانی استان هدف از انسداد مرزها را ایجاد آرامش و امنیت و همچنین بستر سازی برای سرمایه گذاری و رفاه مردم عنوان کرد و گفت: مردم این منطقه علاقه زیادی به این نظام دارند و از تروریست بیزارند و با به کارگیری نیروهای بومی در قالب مرزیاران، نقش آن ها در تامین امنیت منطقه خود، افزایش پیدا می کند و مرزیاران  افتخاری پشتوانه مرزبانی هستند.
این مقام مسئول به دشمنان نظام و اسلام اشاره کرد و بیان داشت: استکبار جهانی تاب و تحمل دیدن ایران باثبات و امن را ندارد، لذا با حمایت برخی از گروه های تروریستی سعی دارند نظام اسلامی را ناامن جلوه دهند و وحدت مردم استان خراسان رضوی همواره مانع تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه شده و دشمن را که به دنبال تضعیف جبهه متحد اسلامی است ناکام گذاشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: اسلام هراسی یکی از نقشه های شوم دشمنان اسلام و استکبار است که با ایجاد گروه های تکفیری و سلفی و نفوذ در مرزها در پی دستیابی به آن است؛ هوشیاری و بصیرت مرزنشینان باعث شده است تا این نقشه پلید دشمن نیز با شکست مواجه شود بطوری که امسال همچون گذشته، شاهد کاهش جرایم بودیم.
فرمانده مرزبانی استان در خاتمه رسیدگی به دغدغه های مرزنشینان را از اولویت های اصلی مرزبانی دانست و گفت: مرزنشینان مایه افتخار ما هستند و وظیفه ما آگاه سازی آن ها نسبت به جرایم و آسیب های موجود در مرزها بوده و آنچه مسلم است؛ استقرار نظم، تامین امنیت عمومی و بالا بردن ضریب احساس امنیت در مرزها با مشارکت مرزنشینان ممکن است.
آقای اربابی مرزنشین و مرزیار افتخاری گفت: با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد، درود میفرستم بر روان پاک شهدا، شهدای اسلام، شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای انرژی هسته ای و بویژه شهدای مرزبانی و تشکر ویژه دارم از سردار جان نثار و هیئت همراهیشان که با حضور گرمشان زینت بخش این مجلس شدند؛ همچنین تشکر می کنم از دانشجویان و اساتید علمی دانشگاه فردوسی مشهد که در جمع ما مرزنشینان حضور یافتند.
وی در ادامه افزود: اینجانب بعنوان مرزیار افتخاری از خطه تربت جام ضمن تبریک هفته ناجا اعلام می دارم همانطور که جمهوری اسلامی ایران دفاع از اسلام و ملت مسلمان را در هرجای دنیا جز وظایف خود می داند ما مرزنشینان همواره تا پای جانمان ادامه دهنده راه رهبر کبیر انقلاب هستیم و پشت سر رهبر فرزانه انقلاب از اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می نماییم و همواره بیانات رهبر انقلاب را سرلوحه تمام امور خود قرار داده و نه از تحریم هراس داریم و نه از تهدید جا خالی می کنیم.
مولوی برزگری امام جمعه اهل سنت پایین جام سپس در جمع مرزبانان، مرزنشینان و اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد پس از تبریک هفته ناجا گفت: دانشگاهیان عزیز شما مستحضر هستید که امروز در اکثر جهان نا امنی هست، مشکلات هست الحمد الله به برکت این نیرو های نظامی و انتظامی که سینه سپر کردند در مقابل دشمنان اسلام امنیت ما ۱۰۰ درصدی در کشور جمهوری اسلامی ایران حکم فرماست.
امروز اگر شماها در مرکز و مشهد مقدس با امنیت خاطر دارید زندگی میکنید و به علم می پردازید مدیون زحمات این عزیزانی هستید که در مرزهای من و شما شبانگهان و روز ها حفاظت و حراست می کنند .
شما مستحضر هستید دشمنان انقلاب آمریکا، اسرائیل و انگلیس و بعضی از گرو ه های افراطی همگی دست به دست هم داده اند تا بیایند کشور من و شما را نا امن جلوه دهند و بد نام کنند. به برکت جان فشانی های این برگواران است که امروز امنیت ما ۱۰۰ درصدی است همانطور که بزرگواران و فرمانده هنگ فرمودند الحمد الله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وحدت و انسجام و یکپارچگی در بین ما اهاد ملت حکم فرماست.
ما در این منطقه شهرهای تلفیقی از شهرستان تایباد، تربت جام و خواف که هم از برادران اهل سنت و هم از برادران اهل تشیع زندگانی می کنند خیلی خوب با یکدیگر زندگانی میکنیم . خیلی با یکدیگر لطف و محبت و برادری داریم . در مراسمات یکدیگر حضور داریم.
عزیزان من الحمد الله به برکت بیانات مقام معظم رهبری ما مدیون زحمات این بزرگواران چه مرزداران و چه مرزبانان غیور و سلحشور می باشیم لذا باید قدردان تلاش های انها باشیم . صدی است همانطور که بزرگواران فرمودند جناب سرهنگ صمدی فرمودند الحمد ا

در ادامه دکتر اعظمی از اساتید برجسته دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک فرارسیدن هفته ناجا از زحمات و تلاش مرزبانان در برقراری امنیت مرزهای شرق کشور، در خصوص آمادگی کامل دانشگاهیان جهت همکاری و مشارکت با مرزبانان گفت: مرزنشینان باید سهیم بودن در امنیت را درک کنند، که این شناخت می‌تواند از حوزه و دانشگاه‌ها باشد.
شایان ذکر است که در پایان این مراسم از سران طوایف، ریش سفیدان و مرزیاران با اهدای لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید توسط فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی تقدیر شد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن