اخبار مهماستانیاقتصادی

مدیر کل پست استان خبر داد؛ سیماک و جی نف در خدمت مردم قرار گرفت/ افزایش ۸ درصدی درآمد پستی خراسان رضوی

کد خبر : 18041

مدیر کل پست استان خراسان رضوی از افزایش ۸ درصدی درآمد و ترافیک پستی خراسان رضوی طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش صبح مشهد ؛ سید احمد موسوى مدیر کل پست استان خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران درباره رتبه استان به لحاظ درآمد و ترافیک گفت: خراسان رضوی رتبه ۵ تا ٨ کشور را دارد که از متوسط کشوری بالاست و هم اکنون در استان، بیش از ١٠٠ سرویس اعم از ثبت احوال، پزشکی قانونی، دادگستری، نیرو انتظامی و … انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد نیرو‌های مشغول به کار در این بخش گفت: پست خراسان رضوى ۶۵۰ نیروی رسمی و قراردادی و ١۵٠ نیروی قراردادی موقت دارد.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی ادامه داد: در استان ۵۷۷ نقطه ارتباطى وجود دارد که از این تعداد ۴٠٠ نقطه شهری، ١٧٧ نقطه آن روستایی، ۶٢ نقطه دولتی و الباقی بخش خصوصی در قالب دفاتر پیشخوان هستند.

موسوی با بیان این که پست خراسان رضوی با پست مرکزی کشور از سه راه هوایی، ریلی و زمینی در ارتباط است، افزود: سرویس ویژه و پیشتاز از طریق هوایی و مطبوعات و سفارشی نیز از راه ریلی و زمینی ارسال می‌شوند.

وی در ارتباط با آمار مرسولات استان در ۶ ماه نخست امسال گفت: ٢٠ میلیون مرسوله از ابتدای سال داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ١٢ درصد کاهش به لحاظ ترافیک و از نظر در آمد عملیاتی ١٣/۶ درصد رشد داشته ایم.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی افزود: ضمن اینکه در درآمد حاصل از مرسولات عادی ١۴ درصد، سرویس سفارشی ٢١ درصد، پیشتاز ۶ درصد، در سرویس ویژه ١٨ درصد و همچنین در بخش الکترونیکی ۵٢ درصد افزایش داشته ایم.

موسوی ادامه داد: یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۵۰۶ نقطه و نشانی کلی در گستره شهری و روستایی استان خراسان در اجرای طرح ملی جی نف نیازمند ژئوکدسازی هستند.

وی با بیان این که یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۵۷ مورد در شهر‌ها و ۷۵۶ هزار و ۷۴۹ نقطه در روستا‌ها قرار دارد افزود: توانسته ایم تنها یک میلیون و ۴۱ هزار نقطه شهری ژئوکدسازی کنیم.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار مکان و کد پستی وجود دارد که ۲ میلیون و ۸۷۸ هزار مورد آن در شهر‌ها و مابقی در روستا‌ها قرار دارد.

موسوی  ژئوکد را معرف و نشانی استاندارد در سطح زمین دانست و افزود: ژئوکد می‌تواند شامل یک یا چندین کدپستی باشد که نقاط موجود فعلی نیازمند راستی آزمایی است.

وی افزود: در فرایند راستی آزمایی، ویژگی‌های هر مکان با وضعیت آنچه در محل وجود دارد تطبیق داده می‌شود که سال گذشته در شهر‌های مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور برای یک میلیون و ۳۴۲ هزار کدپستی این فرایند انجام شد.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درباره سرویس جدید تجاری که به تازگى راه اندازی شده است، گفت: سوغات مسافران ایرانی و خارجی اعم از زعفران، عسل، خشکبار است که امکان انتقال آن دشوار خواهد بود، لذا طی ۵٠ روزی که از راه اندازی و فعالیت این سرویس می‌گذرد، ۴۵۰ میلیون تومان برای پست حاصل شده است، در حالی که این درآمد پیش از این، ٢٠ میلیون تومان بوده است.

موسوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طی ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد ۱۱ مراسم رونمایی تمبربرگزار شده که بیشترین رونمایی را استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

موسوی ادامه داد: علاوه بر این، ۳ هزار و ٣٨۴ تمیر شخصی رونمایی شده است.

وی سیماک را یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست که در کاهش فساد اداری و تردد های زائد نقش به سزایی را ایفا می کند.

گفتنی است جمعی از فرزندان مؤسسه خیریه گلستان علی ( ع ) به همراه مربی و مدیران مؤسسه برای تبریک روز جهانی پست در اتاق مدیر عامل پست حضور یافتند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن