اجتماعیزندگی

یادداشت روز؛ سقوط آزادی که منتظر بودیم!

کد خبر : 17892

امروز در حالی شاهد سقوط آزاد ارزش ارز در بازار بودیم که هفته گذشته به دلیل جوسازی های برخی سودجویان و البته مدیریت ضعیف سطوح مختلف کشور، رکورد قیمتها شکسته شد.

این سقوط آزاد از هفته قبل به راحتی پیش بینی میشد و با توجه به اخبار تصویب FATF که از صبح امروز منتشر شد این سقوط شدت بیشتری گرفت.

در افزایش قیمت دلار بعد از مسائل مدیریتی در کشور، نقش کانال های تلگرامی دلالان ارز که با ذوق زدگی به صورت لحظه ای اخباری کذب از افزایش قیمت ها را منتشر و مردم را برای خرید دلار و کالاهای مصرفی به بازار راهی می کردند بسیار پررنگ بود!

در اینجا تنها یک نکته جای تامل بسیاری دارد؛؛

چرا برخی مردم ندانسته و به سادگی در این جوسازی ها شریک میشوند و هیزم آتشی را مهیا میکنند که در نهایت خود مردم را می سوزاند؟؟

آیا در افزایش قیمت ارز کسی جز دلالان سود خواهند برد؟ و آیا اجناسی که به راحتی بعد از افزایش قیمت دلار روند صعودی قیمت را پیش گرفتند با سقوط آزاد دلار هم کاهش پیدا میکنند؟

آیا ما نمی دانیم هر گونه افزایش خرید در هر کالایی باعث کاهش عرضه میشود و این فرصتی بینظیر برای سودجویان جهت احتکار و افزایش قیمت است که قطعا و نهایتا به ضرر عموم مردم تمام خواهد شد.

امیدواریم با این تجربه ها در این شرایط بحرانی کشور خودمان به خودمان رحم کنیم و هیزم آتشی را فراهم نکنیم که در نهایت با شعله هایش خود خواهیم سوخت!

?سید قاسم قدمگاهی
فعال حوزه مطبوعات و رسانه

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن