اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: شعار هفته ملی کودک ‘آینده را باید ساخت’ انتخاب شده است

کد خبر : 17859

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: هشت شهرستان این استان فاقد مراکز این کانون هستند که باید برنامه ریزی لازم برای ایجاد این مراکز انجام شود.

به گزارش صبح مشهد، رضا قمرزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستانها را شامل فیروزه، باخرز، بینالود، خوشاب، خلیل آباد، مه ولات،رشتخوار و زاوه برشمرد.
وی افزود: با توجه به تعدد روستاهای این شهرستانها در صورتی که همکاری سایر دستگاه ها وجود داشته باشد اقدام به ایجاد و راه اندازی مراکز سیار با هدف توسعه خدمات و پوشش مناسبتر خواهیم نمود.
وی اظهار داشت: هر مرکز سیار ۲۰ روستا را پوشش می دهد.
قمرزاده با اشاره به فعالیت یک کتابخانه پستی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و عضویت ۲۵۰۰ نفر در آن گفت: بخش مکاتبه ای کانون نیز فعال است و چراغ نامه نگاری را بین اعضای کودک و نوجوان روشن نگاه داشته است.
وی افزود: تا پایان سال جاری ۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان در مناطق الهیه و لادن مشهد راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه مراسم هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه برگزار می شود اظهار داشت: در این راستا برنامه های متعدد و متنوعی برای کودکان و نوجوانان با راه اندازی ۳۴ پایگاه در استان برگزار می شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد عاشورا و حقوق کودک، برگزاری انجمن های ادبی در مشهد و شهرستانها با حضور نویسندگان مطرح در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری نشست های علمی، کارگاه های تخصصی هنری ویژه کودکان و اجرای برنامه های ویژه در حاشیه شهرها از جمله برنامه های این هفته است.
وی با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک در سال جاری ‘آینده را باید ساخت’ انتخاب شده است افزود: هر روز هفته کودک به عناوین مختلف نامگذاری شده است.
وی، ‘کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی’، ‘کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی’، ‘کودک، صلح، بازی و نشاط’، ‘کودک، رسانه و ارتباطات’، ‘کودک، آموزش، سلامت و ایمنی’، ‘کودکان با نیازهای ویژه و فرصت های برابر’ و ‘کودک،کتاب و فرهنگ مطالعه’ را از جمله عناوین روزهای این هفته ذکر کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن