اخبار مهمدانش و فناوری

در نشست خبری دومین همکاری علمی ایران و بنیاد اروپایی CSI مطرح شد؛ دومین سمینار بین‌المللی قلب ” کاسپین ” برگزار می شود/ مساعدت ۴۰ میلیارد ریالی بیمارستان رضوی به بیماران محروم

کد خبر : 17843

مدیرعامل بیمارستان رضوی از مساعدت ۴۰ میلیارد ریالی بیمارستان رضوی به بیماران محروم طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر رضا سعیدی در نشست خبری «دومین همکاری علمی ایران و بنیاد اروپایی CSI» که ظهر امروز در بیمارستان رضوی برگزار شد، گفت: بیش از ۴ میلیارد تومان با مساعدت پزشکان بیمارستان رضوی و نیز مسئولان بخش‌های مختلف بیمارستان رضوی در ۲ سال اخیر به محرومان و بیماران نیازمند کمک شده که این امداد به کمک کمیته مددکاری بیمارستان محقق شده است.
وی تصریح کرد: هیچ مرکز درمانی خصوصی دارای واحدی برای امداد نبوده و راه‌اندازی این کمیته در بیمارستان رضوی تاکنون عایدات فراوانی برای محرومان داشته است.
مدیرعامل بیمارستان رضوی تأکید کرد: به منظور بهبود فرایندها در این مرکز درمانی و نیز کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت، سعی کردیم تا حد امکان از اسراف جلوگیری کنیم، بخش‌هایی از فعالیت‌های پشتیبانی را برون‌سپاری کرده و از این طریق توانسته‌ایم صدها میلیون تومان عائدی مجموعه کنیم. در عین حال خدماتی نظیر چرخه فروشگاهی، بی‌خطرسازی و دفع زباله و فضای سبز با نظارت هیئت مدیره بیمارستان با کیفیت لازم انجام می‌شود.
سعیدی اشاره کرد: ضریب اشغال تخت‌ها در بسیاری از بخش‌های بیمارستان رضوی مانند بخش های مربوط به قلب، اعصاب، هماتولوژی و… به بالای ۹۵ درصد رسیده است و در برخی از بخش‌ها مانند بخش اطفال ضریب اشغال تخت‌ها خوشبختانه کمتر است که این آمار نشان از اعتماد بالای بیماران ایرانی و غیرایرانی به این مرکز درمانی دارد.
وی در خصوص هفتم مهرماه، روز جهانی قلب اظهار کرد: ۷۰ متخصص، فوق تخصص و جراح قلب و عروق با تجهیزاتی نظیر ۷۰ تخت قلب، CCU و ICU در بیمارستان رضوی به بیماران ارائه خدمت می‎کنند که این پزشکان در حوزه بیماری‌های قلب و عروق، روش‌های پیشگیری، نوین‌ترین دستاوردهای قلبی فعالیت دارند؛ همچنین ۴ اتاق عمل قلب و ۲ کت‌لب با فضای درمانی ویژه با تکنولوژی بالا بهترین و صحیح‌ترین تشخیص‌ها در امر درمان قلب را به ‌خوبی فراهم کرده است.
وی افزود: در نظر داریم تا فاز جدید این مرکز درمانی را با عنوان بیمارستان فوق تخصصی قلب رضوی راه‌اندازی کنیم که ضرورت آن با توجه به آمار بیماران قلبی و عروقی که بخش عمده‌ای از آن‌ها را گردشگران سلامت تشکیل می‌دهند، بیش از پیش احساس می‌شود.
مدیرعامل بیمارستان رضوی با بیان اینکه دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی بیمارستان رضوی از یکی از کشورهای اروپایی خریداری شده است، خاطرنشان کرد: این دستگاه با قابلیت ۵۱۲ اسلایس در کشور بی‌نظیر بوده و اگر تحریم‌ها مانع نشود، این دستگاه به‌زودی وارد کشور خواهد شد و در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود.
سعیدی تصریح کرد: هم‌چنین افزودن ۱۰ تخت تخصصی کودکان، ۲۰ تخت داخلی، ۹ تخت ICU جدید و ۵ تخت CCU جدید در بیمارستان رضوی به تصویب اعضای هیئت مدیره این بیمارستان رسیده و اگرچه متوسط هزینه راه‌اندازی هر یک از این تخت‌های مجهز و پیشرفته با قیمت ارز چند ماه گذشته بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بوده، اما مسئولان آستان قدس رضوی بر تحقق این امر اهتمام دارند.
وی تاکید کرد: با راه‌اندازی اتاق‌ عمل‌های ۹ تا ۱۱ گانه بیمارستان رضوی که تا پایان سال ۹۷ اجرایی می‌شود، ظرفیت اعمال جراحی این بیمارستان به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد، همچنین گسترش بخش اورژانس، راه‌اندازی بخش PICU و نیز گسترش‌ دیگر بخش‌های تخصصی بیمارستان رضوی که دیگر مراکز درمانی به‌ علت پرهزینه بودن و درآمدزا نبودن پیگیر آن نیستند، در دستور کار این مرکز درمانی قرار گرفته است.
مدیرعامل بیمارستان رضوی با تاکید بر اینکه در بحث توریسم درمانی تاکنون موفق عمل کرده‌ایم، بیان کرد: خوشبختانه بنیاد سلامت آستان قدس رضوی به دنبال آن است که همه مراحل درمانی بیماران در حوزه گردشگری سلامت از صفر تا صد در مراکز پیشرفته انجام شود و به این منظور در حال راه‌اندازی اپلیکیشن و نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای هستند.
وی افزود: در سال گذشته ۴ درصد بیماران بیمارستان رضوی مراجعان غیرایرانی بوده‌اند که ۹۰ درصد این بیماران را عرب‌زبانان تشکیل داده و بعضا از سایر کشورهای آسیایی و حتی اروپایی مراجعه‌کننده داشته‌ایم.

گفتنی است دومین سمینار بین‌المللی کاسپین از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در بیمارستان رضوی برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن