اجتماعیاخبار مهم

معاون هماهنگ کننده نزاجا مطرح کرد: نیروهای مسلح اجازه کوچک‌ترین گستاخی را به دشمنان نمی‌دهند

کد خبر : 17826

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش و سپاه اجازه کوچک‌ترین گستاخی به دشمنان را نمی‌دهند.

به گزارش صبح مشهد، امیر سرتیپ ستاد علی جهانشاهی در جمع یگان‌های نیروهای مسلح خراسان‌رضوی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت ۵ مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان در عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه(ع) در لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امسال و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همزمانی ایام سوگواری امام حسین(ع) را با هفته دفاع مقدس داریم و شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس ادامه دهنده همان راه یاران امام حسین(ع) در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری هستند و شعار هیهات من الذله را تا ابد جاری و ساری کردند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری تمامی کشورها به رژیم بعثی عراق کمک کردند و علیه کشورمان عزیزمان انواع عملیات‌ها را انجام دادند و در سوی مقابل رزمندگان ما با الگوگیری عاشورایی و با دست خالی بر صدام و حامیان  و هم‌پیمانان بی‌شمارش غلبه کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه صدام سه هدف را دنبال می‌کرد، گفت: هدف نخست صدام تسخیر اروند، هدف دوم این دشمن گرفتن خوزستان از ایران و هدف سوم او سرنگونی ایران و پایان بخشی به انقلاب اسلامی بود، اما رزمندگان ما با توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار(ع) و پشتیبانی مردم ولایت‌مدار کاری کارستان کردند و وحدت و همبستگی نیروهای مسلح و بسیج مردمی نقش موثری در سرکوبی دشمنان در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب در مناطق مختلف کشور به‌ویژه کردستان و خوزستان داشت.

جهانشاهی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی عملیات‌های ثامن‌الائمه(ع)، طریق‌القدس، فتح‌المبین، رمضان، والفجرها، کربلاها و دیگر عملیات‌های غرورآفرین را داشتیم و یکی از بزرگترین افتخارآفرینی‌ها در عملیات ثامن‌الائمه(ع) بود که توسط لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه(ع) انجام شد.

وی تاکید کرد: با فرمان امام راحل(ره) در ۱۴ آبان سال ۵۹ مسئولیت شکست حصر آبادان به لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه(ع) سپرده شد و این لشکر با همراهی دیگر گروه‌های رزمنده حاضر در جنگ تحمیلی در ۵ مهر ماه سال ۶۰ و در عملیاتی ۴۸ ساعته حصر آبادان را شکست و در این عملیات ۱۶۵۰ اسیر گرفتیم و بیش از ۲۰۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد شد، همچنین بیش از ۱۷۰ تانک و نفربر و بیش از ۳۰۰ خودروی دشمن به غنیمت گرفته شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز با داشتن نخبگان نظامی انواع تجهیزات نظامی را می‌سازیم و کاملاً خودکفا هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان در ۸ سال دفاع مقدس جنگ سخت را راه انداختند و اکنون جنگ نرم را به راه انداخته‌اند و با اتحاد، همدلی و وحدت نشان خواهیم داد که دشمنان جنگ نرم را هم همچون دشمنان جنگ سخت شکست خواهیم داد.

جهانشاهی گفت: تلاش‌های خوبی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای آمادگی نیروها شده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مردمی دست در دست هم از مرزهای دینی، اعتقادی و جغرافیایی تا آخرین قطره خون خود دفاع خواهند کرد و اجازه کوچکترین گستاخی‌ را به دشمنان نخواهند داد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش شکست حصر آبادان را اقدامی بزرگ در مسیر رسیدن به پیروزهای بعدی دانست و بیان کرد: عملیات ثامن‌الائمه(ع) مقدمه‌ای برای افتخارآفرینی در عملیات‌های فتح‌المبین، طریق‌القدس و دیگر عملیات‌ها بود و جنگ تحمیلی در بدترین شرایط ممکن برای ما آغاز شد، اما ثابت کردیم که در سخت‌ترین شرایط به بزرگترین افتخارات دست می‌یابیم.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، اظهار داشت: نام و یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران ۸ سال جنگ تحمیلی و قهرمانان افتخارآفرین عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه(ع) در شکست حصر آبادان را و نیز نام و یاد شهدا و جانباران حادثه تروریستی اهواز در رژه ۳۱ شهریور ماه ۹۷ را گرامی می‌داریم.

وی افزود: فرمان شکست حصر آبادان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه(ع) خراسان داده شد و سربازان این لشکر به همراه دیگر سربازان این مرز و بوم گوش به فرمان ایشان در مسیر پایان بخشیدن به حصر آبادان حرکت کردند و در ۵ مهر ماه این حصر شکسته شد و پس از این اتفاق شیرین با فرمان حضرت امام خمینی(ره) نام پیروز به این لشکر اضافه شد، نامی که تا ابد ماندگار و افتخارآفرین خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن