زندگیشهری

هزار و ۳۴۰ ساختمان ناایمن در مشهد شناسایی شده اند

کد خبر : 17786

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: طی نیمه نخست امسال هزار و ۳۴۰ مورد ساختمان ناایمن از طریق شهرداریهای مناطق مختلف در سطح این کلانشهر شناسایی، به آتش نشانی اعلام و برای ۹۴۵ مورد از آنها اخطاریه ایمنی صادر شده است.

به گزارش صبح مشهد، آتشپاد حسن جعفری روز چهارشنبه در آستانه روز آتش نشانی و ایمنی(ششم مهر) در جمع خبرنگاران افزود: همچنین ۱۷ هزار مورد بازدید پیشگیرانه طی نیمه نخست امسال از کاربریهای مختلف در سطح شهر مشهد انجام شده است.
وی به فعالیت ۳۳۰ بازار و مجتمع تجاری در مشهد اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۶ مورد از این تعداد بازدید و برای بیش از ۵۰ واحد دوره آموزشی برگزار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود: برای ۱۰ هتل آپارتمان نیز نکات پیشگیرانه ابلاغ شده و پیگیری رفع خطر قطعی از آنها ادامه دارد. حدود ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش شهروندی نیز طی همین مدت توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی ارائه شد.
وی ادامه داد: طی رایزنی با هیات مدیره مجتمع زیست خاور نیز ایمن سازی این مجتمع در دو مرحله اجرا می شود. برای سه بازار و مجتمع تجاری نیز بنر اطلاع رسانی ناایمن بودن بازار نصب شده است.
آتشپاد جعفری گفت: همچنین در حاشیه شهر و بافتهای فرسوده مشهد به دلیل وضعیت نامناسب بافت شهری امدادرسانی با مشکل انجام می شود. بیش از یک سوم جمعیت این کلانشهر در حاشیه شهر ساکن هستند که مشکلی اساسی است.
وی در ادامه همچنین میانگین آسیب دیدگی ماموران آتش نشانی مشهد را ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در سال اعلام و بیان کرد: نیمه نخست امسال این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود: نیمه نخست امسال ۴۳۲ هزار و ۳۵۵ نفر با سامانه ۱۲۵ تماس برقرار کردند که حدود ۵۶٫۵ درصد تماسها مزاحمت بود اما ۲٫۸ درصد شامل ۱۲ هزار و ۱۷۱ تماس منجر به عملیات شد. ۹ هزار و ۵۱۷ مورد عملیات طی این مدت در مشهد رخ داد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶٫۵ درصد رشد داشته است. سه هزار و ۸۶۶ مورد از این تعداد عملیات حریق و بقیه عملیات امداد و نجات بوده است.

* ۴۸ مرگ طی شش ماه
آتشپاد جعفری همچنین گفت: بطور متوسط روزانه ۵۰ عملیات توسط سازمان آتش نشانی مشهد انجام می شود. در حوادث نیمه نخست امسال در این شهر ۴۳۸ شهروند مصدوم شده، ۴۸ نفر جان باخته و پنج هزار و ۲۴۹ نفر نیز نجات یافتند.
وی افزود: ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای آتش نشانی این کلانشهر تامین شده است. دو ایستگاه در دست ساخت است و احداث ۱۰ ایستگاه جدید نیز در دستور کار قرار دارد. هم اینک ۴۹ ایستگاه آتش نشانی، ۲۸۰ دستگاه خودرو و هزار و ۲۹۶ نیرو در این ایستگاهها فعال هستند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص واگذاری ایستگاههای آتش نشانی به بخش خصوصی نیز گفت: کلیات این طرح در کمیسیونهای شورای شهر مشهد مورد موافقت قرار گرفته و لایحه باید در صحن علنی شورا بررسی شود.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است و حدود یک سوم جمعیت این کلانشهر در ۶۶ پهنه در مناطق حاشیه شهر ساکن هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن