اجتماعیاخبار مهم

کمیته امداد خراسان رضوی، مبتکر راه اندازی استارت آپ ها/ به گروه‌های دانش‌بنیان تسهیلات کارآفرینی داده می شود

کد خبر : 17706

کمیته امداد خراسان رضوی به‌منظور حمایت از تیم‌های دانش‌بنیان (استارت تاپ) در اجرای طرح‌های کارآفرینی، تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به‌منظور شرکت در رویداد کارآفرینی استارت تاپ به شهرستان‌های نیشابور و قوچان سفر کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه کمیته امداد خراسان رضوی نخستین استانی است که به برگزاری استار تاپ اقدام کرده است گفت: این طرح دانش بنیان تاکنون در چهار شهرستان خراسان رضوی برگزار شده است.
وی از تبدیل ایده‌ها به نوآوری در کارآفرینی ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: در این مدل کارآفرینی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحت حمایت کمیته امداد اندیشه‌های بالقوه خود را عملیاتی و به شناسایی نقاط ضعف و قوت آن می پردازند.
آسوده با ابراز امیدواری در مورد روند برگزاری استارت تاپ ها در کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد، : بنا داریم تا شاهد اجرای این برنامه در تمام شهرستان‌های استان باشیم.
وی گفت: در مرحله شهرستانی اجرای این طرح پس از داوری، تیم‌های منتخب مشخص و موردتقدیر قرار می‌گیرند و برای حضور در مرحله استانی در نیمه ابتدای اسفندماه آماده می‌شوند.
وی یکی از رسالت‌های کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و افزود: این نهاد در مواجه با تیم‌های دانش‌بنیان به‌منظور اجرای طرح‌های کارآفرینی، تسهیلات خوبی را اعطا می‌کند که این بخش نیازمند تلاش و جدیت آن‌ها است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه کمیته امداد فرصت اقتصادی را برای خانواده‌های مددجو به‌ویژه فرزندان آن‌ها فراهم می‌کند ادامه داد: این اقشار عقل معاش بالایی دارند اما باید فرصت معاش را نیز برای آن‌ها فراهم کرد.
همچنین در این مراسم حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت قادر به ایجاد اشتغال در بدنه خود نیست گفت: استارت تاپ روش مناسبی برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار است و در این روش اعضا علاوه بر کار تیمی از دانش و مهارت‌های خود استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: افراد می‌آموزند در مدت‌زمان کوتاه می‌توانند به نتایج مثبت برسند و برای خود ارزش‌افزوده و ثروت ایجاد کنند.
گرمابی یادآور شد: استفاده از این مدل کارآفرینی استارت تاپ اقدام مبارکی است که در شرایط خاص کنونی کمیته امداد خراسان رضوی قدم برداشته است.
سعید شیبانی، فرماندار نیشابور نیز گفت: رونق اقتصادی، افزایش سرمایه و توسعه کشور با استفاده از مدل‌های جدید قابل انجام است و مدل‌های سنتی در این بخش پاسخگو نیست.
وی اجرای ایده‌های کسب‌وکار و کارآفرینی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان را مطرح و راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را در گروی اجرای آن دانست.
در پایان هادی محمدیان، رئیس کمیته امداد نیشابور گفت: استارت تاپ در این شهرستان طی سه روز و با حضور ۵۵ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مراکز علمی تحت حمایت کمیته امداد نیشابور برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن