اخبار مهماستانیدانش و فناوری

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در جمع اساتید معارف اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: دانشگاه تحول‌طلب است و حرکت کلیشه‌ای را نمی‌پذیرد

کد خبر : 17668

دانشگاه، استانداردهای ثابت را برنمی‌تابد و قالب‌بندی‌های متداول را تحمل نمی‌کند، لذا ارتقا و نوآوری در ادبیات دینی از جمله تغییر در محتوا و اولویت‌بندی، ادبیات، نگارش و توجه به متون اصلی، اولویت ما در چهلمین سال انقلاب است.

نشست علمی و پژوهشی اساتید معارف اسلامی استان خراسان رضوی با سخنرانی معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام، صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد.به گزارش صبح مشهد، حجت‌السلام میرمجید سیدقریشی با بیان این که محیط دانشگاه تحول‌طلب است و حرکت کلیشه‌ای را نمی‌پذیرد، افزود : ارتقا و نوآوری در ادبیات دینی از جمله تغییر در محتوا و اولویت‌بندی، ادبیات، نگارش و توجه به متون اصلی، اولویت دهه آینده انقلاب اسلامی است.

وی به منویات مقام معظم رهبری درباره ضرورت نوگرایی در ارتباط با مخاطب گفت و خاطر نشان ساخت : محیط دانشگاه تحول‌طلب است و حرکت کلیشه‌ای را نمی‌پذیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جمله دلایل لزوم تغییرات فصلی دروس معارف را لزوم مطابق با زمان‌بودن آن عنوان کرد و افزود: امواج و افکاری که در جامعه روز به روز به‌وجود می‌آید باید در این کتاب‌ها منعکس و تنظیم شود.

سیدقریشی اظهار کرد: متأسفانه با ورود افکار و شبهات نو و نیازهای جدید سرفصل‌های درسی به‌موقع تغییر نمی‌کند و موضوعات آموزشی از اولیت‌گذاری قابل دفاعی برخوردار نیستند. درحالیکه باید با توجه به نیازهای محیط، کتاب‌های درسی تهیه و آموزش داده شود.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: توجه به علاقه‌مندی‌های مخاطب در یاددهی و یادگیری موضوع مهمی است و شروع مباحث چه در گفتار و چه در نوشتار با موضوعات مورد علاقه دانشجو، رغبت و انگیزه وی را افزایش می‌دهد.

هدف از برگزاری نشست، تبیین سیاست های نوین نهاد مقام معظم رهبری و ارتقأ علمی اساتید معارف در آستانه سال جدید تحصیلی دانشگاه ها می باشد.

همچنین و در حاشیه این نشست، حجه الاسلام سید مرتضی اسدی، از معاونت  آموزش و پژوهش نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد با تشریح هدف از برگزاری نشست علمی و پژوهشی اساتید معارف اسلامی استان، گفت: دروس معارف از جمله مباحث عمومی هستند که برای همه دانشجویان ارائه می شود و طبیعتا سطح تفکر و میزان اطلاعات و حتی پایبندی دانشجو به علوم دینی متفاوت است، لذا بر آن شدیم با دعوت از حجه الاسلام دکتر سید القریشی معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جمع اساتید معارف اسلامی خراسان رضوی، به تبیین سیاست های تدوین شده نهاد بپردازیم و میزان آمادگی، روز آمدی و اشراف علمی اساتید را در آستانه سال جدید تحصیلی ارتقأ بخشیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن