اجتماعیاخبار مهم

در حاشیه بازدید کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نجمه مشهد مطرح شد: آموزش حدود ۳۰۰۰ تبعه خارجی توسط مرکز فنی و حرفه‌ای استان

کد خبر : 17591

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از آموزش حدود ۳ هزار تبعه خارجی توسط مرکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، افشین رحیمی گل خندان امروز ۱۳ شهریورماه در حاشیه بازدید کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نجمه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما تاکنون ۱۷۶ دوره یا کلاس برای اتباع داشتیم که ۲۹۵۴ نفر از اتباع کشور افغانستان و مهاجرین افغانستانی هستند.

وی افزود: هدف این مجموعه و دولت جمهوری اسلامی این است که در ایامی که این افراد در ایران هستند بتوانند حضور موثری داشته باشند و در کشور خود نیز افرادی صاحب فهم بوده و به پیشرفت و آبادانی کشور خود کمک کنند. توانمندسازی نیز جزو اهداف است.

رحیمی گل‌خندان بیان کرد: آموزش‌ها با نظارت اداره کل اتباع و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در مشهد انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: پروژه خوبی انجام شده که قابل رهگیری است، رهگیری به این منظور صورت می‌گیرد که درصد مشغول به کار شدن افرادی که آموزش دیدند، مشخص شود.

وی ادامه داد: این کار در سال ۹۳ انجام شد که نشان داد، ۸۳ درصد از افرادی که آموزش دیدند، مشغول به کار شدند.

رحیمی گل‌خندان خاطرنشان کرد: برای هر کلاسی که در این مرکز وجود دارد، بالغ بر ۲۰۰ نفر مصاحبه و تنها ۱۵ نفر انتخاب می‌شوند که این امر سبب ایجاد نارضایتی می‌شود، ما خواستار افزایش اعتبارات نیز هستیم.

گفتنی است، این بازدید به همت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و با حضور محمد عجمی مدیر کل و سایر مسئولین دولتی برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن