استانیزندگیورزشی

مسئول کمیته پاورلیفتینگ خراسان رضوی خبر داد؛ مسابقات باشگاه های شرق کشور جام ولایت با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد/ سعید موسوی رکورد جهانی را جا به جا کرد!

کد خبر : 17528

خوشبختانه رشته پرس سینه که از زیر مجموعه های پاور لیفتینگ می باشد، دارای سطح بسیار بالا و علاقه مندان فراوانی در خراسان رضوی دارد.

مسابقات پاورلیفتینگ باشگاه های شرق کشور جام ولایت با معرفی نفرات برتر در مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مسئول کمیته پاورلیفتینگ خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که، مسابقات با حضور ۸ تیم و ۱۷۰ شرکت کننده از شهرهای کرمان، زاهدان، بیرجند و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: این مسابقات از لحاظ استقبال و حضور شرکت کننده در نوع خود بی نظیر و کم سابقه بود.
بهزاد محمد پور ادامه داد: ۱۷۰ ورزشکار از استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی حضور داشتند که با توجه به سطح بالای مسابقات، قهرمانان جهانی و برون مرزی و حتی ورزشکاران تیم ملی در این مسابقات وزنه زدند.
وی افزود: سعید موسوی در وزن ۵۶ کیلوگرم و در دسته بزرگسالان، در رشته تک حرکت پرس سینه راو، رکورد جهان را با مهار کردن وزنه ۱۴۰ کیلو گرم جا به جا کرد که خود دستاورد بزرگی در این مسابقات به شمار می رود.
مسئول کمیته پاور لیفتینگ استان ادامه داد : مسابقات طی ۲ روز در هشتم و نهم شهریور برگزار شد که روز اول به مرحله وزن کشی اختصاص و روز دوم، از ۹ صبح در ۴ دسته بزرگسالان، جوانان، پیش کسوتان مستر یک، دو، سه و همچنین نوجوانان، انجام شد.
محمد پور خطر نشان ساخت : خوشبختانه رشته پرس سینه که از زیر مجموعه های رشته پاور لیفتینگ می باشد، سطح بسیار بالا و علاقه مندان بسیار زیادی در  دیگر شهرهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و به ویژه در شهر مشهد دارد که عمده ورزشکاران آن، دارای عناوین ملی و جهانی هستند.
وی ادامه داد: نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند. همچنین ما میزبان مسابقات انتخابی برون مرزی در ماه آینده به میزبانی مشهد مقدس و در رشته تک حرکت لیفت خواهیم بود.
محمد پور در پایان گفت: ۱۷۰ شرکت کننده در ۱۲ دسته وزنی در این مسابقات ۲ روزه حضور داشتند که نفرات برتر هر دسته به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

سطح داوری مسابقات با رده کشوری رقابت می کند
نایب رئیس کمیته داوران پاور لیفتینگ خراسان رضوی هم گفت: سطح مسابقات بسیار عالی و نسبت به دفعات قبل بهتر بود.محمود بیات در گفتگو با خبرنگار ما افزود : سطح داوری این مسابقه با مسابقات کشوری نزدیک و رقابت دارد و باعث افتخار است که اکثر ورزشکاران اعزامی استان، به مسابقات کشوری مقام می آورند.

در ادامه با یکی از ورزشکاران و قهرمانان پرس سینه به گفتگو نشستیم. محمد رضا اسدی گفت :  با وزن ۱۱۰ کیلوگرم و در دسته جوانان برای مهار وزنه ۲۰۵ کیلوگرم آمدم که پس از مهار، دچار آسیب دیدگی  جزئی دست شدم ولی با نظر کمیته فنی، به مسابقات کشوری اعزام خواهم شد.
وی افزود: سطح مسابقات بالا بود و انشالله در آذرماه و مسابقات جهانی شرکت خواهم نمود که امیدوارم باعث افتخار برای کشور و استانم باشم.
اسدی خاطر نشان ساخت : سطح بالای مسابقات موجب شده بود، ورزشکاران قدرتی همه شرکت کنند.
وی ضمن تشکر از داوری خوب مسابقات، در خصوص امکانات و زیر ساخت ها تاکید کرد: از زمان مسئولیت آقای محمد پور در کمیته پاور لیفتینگ استان همه امور عالی پیش می رود.
حسن یعقوبی ورزشکاری از سرزمین طلای سرخ، تربت حیدریه هم که پاور لیفتینگ کار استانى و کشوری است، در گفتگو با پایگاه خبری صبح مشهد با بیان این که سطح مسابقات و حضور بسیار خوب و امیدوار کننده بود، گفت:
من در این مسابقه، موفق به کسب  مقام اول در  رده ۷۵ کیلوگرم شدم.
وی در خصوص دغدغه های ورزشکاران این رشته افزود : باید به رشته جذاب پاور لیفتینگ اهمیت بیشتری بدهند. مسؤلان این رشته را باور کنند که برای جوانان جذابیت خاصی دارند.
یعقوبی ادامه داد : در تربت حیدریه هم از،پاور لیفتینگ بسیار استقبال می شود و حتی ورزشکاری به نام علی غلامزاده رکورد کشوری را در بیرجند و در لیفت، ۲٫۵ کیلو افزایش داد.
وی در پایان گفت : تربت حیدریه شهرستان موفقی در پاور لیفتینگ هست و حتی قهرمانی در رده اروپایی هم در این شهرستان حضور دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن