اخبار مهماقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی ایران: تنفس ما در تجارت ریلی به اراده کشورهای همسایه است/ هیچ تغییر بنیادینی در مسائل و مشکلات ریلی انجام نمی‌شود

کد خبر : 17524

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از نظر ملی تاسف‌بار است که تنفس ما در تجارت ریلی به اراده کشورهای همسایه است؛ گفت: اگر تصمیم متفاوتی هم کشور بگیرد باز هم این دور باطل ادامه دارد، چرا که تصمیم‌گیران جرأت و جسارت انجام تصمیمات بزرگ را ندارند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، غلامحسین شافعی ظهر امروز در نشست کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: مسائل و مشکلات ریلی در زمینه تجارت دور باطلی است که هیچ تغییر بنیادینی در آن انجام نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از نظر ملی تاسف‌بار است که تنفس ما در تجارت ریلی به اراده کشورهای همسایه است؛ افزود: اگر تصمیم متفاوتی هم کشور بگیرد باز هم این دور باطل ادامه دارد، چرا که تصمیم‌گیران جرأت و جسارت انجام تصمیمات بزرگ را ندارند.

وی ادامه داد: دولت باید کمبود واگن را به‌صورت موقت از طریق در اختیار گرفتن واگن امدادی یا خصوصی برطرف کنند و یا با راه‌اندازی هلدینگ حمل و نقل ریلی مشکل را به‌طور اساسی حل کند.

شافعی با بیان اینکه علاوه بر مشکل کمبود ریل و واگن، سرعت حمل‌ونقل ریلی هم مهم است که باید به آن توجه شود؛ اظهار کرد: پیشنهاد من این است که اتاق‌های بازرگانی استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی جلسه ای مشترک برگزار کنند تا راه‌اندازی هلدینگ حمل و نقل ریلی بخش خصوصی را بررسی و راه‌اندازی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: هرچند راه‌اندازی این هلدینگ سخت است اما در دراز مدت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه به موضوع حمل و نقل ریلی شهری و غیرشهری توجه شده و حتی اختصاص تامین سرمایه خارجی نیز در نظر گرفته شده است که نقطه قوت برای توسعه حمل و نقل ریلی است.

شافعی خاطرنشان کرد: یک سرمایه‌گذار خراسانی در زنجان کارخانه تولید واگن مسافربری و باری راه‌اندازی کرده است و با قیمت بسیار مناسب محصول خود را عرضه می‌کند و بسیاری از واگن‌هایش خریداری نشده است، دولت نیز که تعدادی از واگن‌های او را خریده بود، هنوز ۷۰ درصد از هزینه آن را پرداخت نکرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن