اقتصادی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی: با وجود مستمر بودن دمای بالا در خراسان رضوی، با جیره‌بندی آب مواجه نشدیم/ تصفیه‌خانه گلبهار ۲ ماه دیگر به‌بهره‌برداری می‌رسد

کد خبر : 17518

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه در تابستان سال جاری به‌مدت ۱۵ روز دمای بیش از ۳۹ درجه را تجربه کردیم؛ اما هیچ شهرستانی با جیره‌بندی آب مواجه نشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حسین اسماعیلیان عصر امروز در نشست خبری که در سازمان آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار شد؛ گفت: امسال با توجه به‌اینکه ۱۵ روز مستمر دمای بیش از ۳۹ درجه را تجربه کردیم، تابستان سختی را گذراندیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به‌این مطلب که استقرار این وضعیت بر مصرف آب تاثیر دارد؛ بیان کرد: زمانی که استقرار دمای بالا مستمر نباشد، زمان برای ذخیره آب وجود دارد، اما زمانی که این امر مستمر باشد، این زمان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با وجود مستمر بودن دمای بالا در خراسان رضوی، هیچ یک از شهرهای استان با جیره‌بندی آب مواجه نشد و در استان  با وجود اینکه سرانه مصرف آب خانگی کمتر است، اما باز هم، مردم همکاری خوبی با سازمان آب داشتند.

اسماعیلیان تصریح کرد: بر اساس آمار باید هر ساله سه تا چهار درصد بر مصرف آب استان اضافه شود و یک درصد هم باید بر اساس تغییر فرهنگ افزایش مصرف صورت گیرد، اما طی چهار ماه اخیر، میزان استهسال آب نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته کمتر بود و این کمک کرد تا شرایط نگران‌کننده امسال را پشت سر بگذرانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ضمن تاکید بر این موضوع که موضوع آب را نباید رها کرد؛ خاطرنشان کرد: مشکل آب تنها مربوط به‌فصل تابستان نیست، درست است که در تابستان این موضوع بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد، اما بحث هشدار به‌مردم و تلاش برای ترغیب آنان درراستای درست مصرف کردن آب باید همیشه در برنامه باشد.

استفاده از لوازم کاهنده انرژی ۴۰ درصد از مصرف انرژی می‌کاهد

وی بر استفاده از لوازم کاهنده مصرف انرژی تاکید و تصریح کرد: در صورت بهره‌گیری از این لوازم تا ۴۰ درصد شاهد کاهش مصرف انرژی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به‌کم بودن قیمت آب اشاره کرد و افزود: یکی از دلایلی که سبب شده، مردم آب را صحیح مصرف نکنند، کم بودن قیمت آن است، به‌طوری که قیمت تمام شده آب در استان به‌ازای هر مترمکعب، یک هزار و ۲۰۰ توان، اما قیمت فروش آن ۵۰۰ تومان است و این یعنی حدود ۴۰ درصد از قیمت تمام شده آب به‌مردم فروخته می‌شود.

تصفیه‌خانه گلبهار ۲ ماه دیگر به‌بهره‌برداری می‌رسد

اسماعیلیان در بخش دیگری از سخنان خود به‌تصفیه خانه شهر گلبهار اشاره کرد و گفت: این تصفیه‌خانه، ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال ارزش روز پروژه است.

وی ادامه داد: کار محوطه‌سازی این پروژه انجام شده و طی دو ماه آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: اما نگرانی جدی که در این پروژه داریم، این است که حدود ۴۴ واحد مسکونی در این شهر وجود دارد، اما ظرفیت موجود این تصفیه‌خانه، ۶ تا ۷ هزار واحد و حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

اسماعیلیان عنوان کرد: در حال حاضر به‌شدت با استقرار جمعیت در این شهر مواجه هستیم و این در صورتی است که روش فعالیت این تصفیه خانه سنتی است.

وی تاکید کرد: گلبهار شهری حساس و سوار بر سفره‌های آب زیرزمینی که تامین‌کننده آب مشهد بوده، است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته وضعیت پایدار در تولید آب شرب داشته‌ایم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت، استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی است که مجموع قراردادهای به‌اجرا رسیده در این حوزه، ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و مجموع پروژه‌های در دست پیگیری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن