اخبار مهماقتصادی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان خبرداد؛ راه‌اندازی صندوق تخصصی زعفران در خراسان رضوی

کد خبر : 17500

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از راه‌اندازی صندوق تخصصی زعفران در استان خبرداد.

به گزارش صبح مشهد، مجتبی مزروعی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: کلیت حرکت و برنامه سازمان ما در جهت بر بهره‌وری آب است.

وی ادامه داد: ما مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف حوزه‌های باغی و دامی را پیش گرفته‌ایم و برای بحث توسعه و طرح‌های آبی، کشت‌های گلخانه‌ای و وضعیت صنایع برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و باید در این بخش به طور جد ورود پیدا کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: در توسعه کشت‌های گلخانه ای بنا داریم تا پایان سال ۱۸۰ هکتار دیگر به بخش خود اضافه کنیم.

مزروعی بیان کرد: امید داریم با مسیری که در پیش گرفته‌ایم تحریم‌ها را دور بزنیم و بتوانیم با مدیریت صحیح این دوران را سپری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما صندوق حمایت از بخش کشاورزی را در استان فعال کرده‌ایم، در سال‌های اخیر از منابع صندوق در جهت تامین نهاده‌ها و صادرات استفاده کرده‌ایم. در بخش صندوق‌های تخصصی به صورت ویژه از این اعتباری که دولت ۴۹ درصد و بخش خصوصی ۵۱ درصد سرمایه‌ می‌گذارد که به صورت سهام‌دار باشند و به هر میزانی که ما اعتبارات دولتی را تامین کنیم به همین میزان هم بخش خصوصی اعتبار می‌گذارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به طور مثال اگر پیشنهاد ما برای صندوق  ملی زعفران ۴۰ میلیارد تومان است و اگر این مقدار را از منبع ملی و استانی بگذاریم و بخش خصوصی نیز ۴۰ میلیارد بگذارد مجموع آن ۸۰ میلیارد تومان می‌شود که آن را در جهت توسعه صادرات محصول، خرید از کشاورزان و صادرات به کار می‌گیریم.

مزروعی تصریح کرد: ما در منطقه کلات و درگز برنج می‌کاریم زیرا اراضی رودخانه‌ای ما در این بخش زیاد بوده و شاهد خروج بی‌رویه آب‌ها هستیم. در حال حاضر برنامه‌ای در خصوص تغییر الگوی کشت لحاظ کرده‌ایم و این امر مستلزم تامین اعتبار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن