اخبار مهماقتصادی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جمع اصحاب رسانه خبر داد؛ خراسان رضوی رتبه نخست اشتغال روستایی را کسب کرد

کد خبر : 17490

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی معرفی ۱۰ هزار و ۶۷۱ طرح در این استان برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی به لحاظ تعداد طرحهای مصوب اشتغال روستایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

به گزارش صبح مشهد، محمد سنجری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون از این تعداد دو هزار و ۱۹۵ طرح برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی با بانکها قرارداد منعقد کرده اند و برای هزار و ۵۶۹ طرح در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده لذا به لحاظ پرداخت تسهیلات نیز خراسان رضوی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
وی ادامه داد: پارسال ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی معادل ۱۶ درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد. امسال هم ۱۱۰هزار فرصت اشتغال در این استان هدفگذاری شده که تاکنون ۲۸ هزار مورد آن در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین گفت: ۷۰ مرکز کاریابی در این استان از ۴۴ هزار و ۶۸۰ جوینده کار ثبت نام کرده اند. از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۵ فرصت شغلی اعلام گردیده و ۱۵ هزار و ۴۷۷ نفر به بنگاههای اقتصادی معرفی و ۱۰ هزار و ۴۶۸ نفر به کار گمارده شدند.
وی در ادامه به شکایتهای کارگر و کارفرما در خراسان رضوی هم اشاره و بیان کرد: از شهریور پارسال تاکنون ۱۲ هزار و ۲۹۴ مورد شکایت کارگری و کارفرمایی در این استان ثبت شده که نسبت به سال ما قبل ۱۱ درصد کمتر شده است.
سنجری افزود: نگاه ما در شکایات بر اساس توافق و سازش است لذا چهار هزار و ۳۷۲ شکایت معادل ۲۵ درصد کل شکایات با توافق طرفین حل و فصل شده اند.
وی در خصوص حوادث ناشی از کار نیز گفت: ظرف یک سال اخیر توسط ۵۰ بازرس کار ۲۵ هزار و ۳۳۷ مورد بازرسی از بنگاههای سطح استان انجام شده است. بازرسیها در کنار ۱۷۴ هزار نفرساعت آموزش با ۹۱۴ حادثه به میزان ۱۳ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ۱۷هزار و ۱۱۴ نفر مقرری بگیر بیکاری در این استان وجود دارند که مقرری ۱۶ هزار نفر آنها امسال برقرار شده است. همچنین در ادامه تلاش برای مهیا کردن فضای بازگشت مقرری بگیران به بنگاههای اقتصادی تاکنون بستر برگشت هزار و ۸۲۹ نفر مقرری بگیر فراهم شده است.
وی همچنین شمار تعاونیهای ایجاد شده طی امسال را در خراسان رضوی ۴۲۸ مورد اعلام و بیان کرد: این تعاونیها هفت هزار و ۵۱۹ نفر اشتغال ایجاد کرده اند. هم اینک هفت هزار تعاونی فعال با سه میلیون نفر عضو و ۱۱۵ هزار نفر شاغل در ۱۶ گرایش در سطح خراسان رضوی فعالیت می کنند. این تعاونیها در یک سال اخیر ۹۲ میلیون دلار صادرات داشته اند.
سنجری گفت: در حوزه مشاغل خانگی هم ۴۱۰ میلیارد ریال جذب اعتبار صورت گرفت. تاکنون شش هزار و ۹۶۲ نفر درخواست تسهیلات کرده اند که با هزینه ۳۹۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال هشت هزار نفر از منابع دریافتی تسهیلات مهیا شده است.
طی هفته تعاون از دهم تا ۱۶ شهریور جاری ۳۵ طرح با سه هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال هفت هزار و ۶۰۰ نفر در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن