اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار مطرح کرد: قیمتها در خراسان رضوی پایین تر از میانگین کشوری است

کد خبر : 17467

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: تراز بازرگانی این استان ظرف چهار ماه نخست امسال به میزان ۵۸۸ میلیون دلار و مثبت است.

قربان میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت افزود: حجم صادرات خراسان رضوی در این مدت شامل ۸۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۲۱ میلیون دلار رشد داشته است.
وی ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۱۹ درصد و از لحاظ ارزش ۲۹ درصد بیشتر و افزون بر رشد پیش بینی شده ۱۲ درصدی بوده است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه واردات نیز ظرف چهار ماه نخست امسال ۱۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار وارد استان شد که نسبت به دوره مشابه پارسال از لحاظ وزن ۱۱ درصد و از نظر ارز ۱۲ درصد رشد داشته است. این حجم واردات بر اساس نیازهای استان صورت گرفت.
وی در ادامه همچنین اظهار داشت: در حوزه اشتغال نیز امسال ایجاد ۱۱۰ هزار شغل در خراسان رضوی هدفگذاری شده که این رقم ۴۰ درصد از هدفگذاری برنامه ششم توسعه بیشتر است.
میرزایی سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی را از دیگر هدفگذاریهای اقتصادی در خراسان رضوی تا پایان امسال اعلام کرد:

قیمتها در خراسان رضوی پایین تر از کشور
وی همچنین گفت: مقایسه قیمتها در سطح کشور با توجه به ۳۰ میلیون زائر سالانه مشهد و ۶٫۵ میلیون نفر جمعیت ثابت این استان نشان می دهد شاخص قیمتها در خراسان رضوی و مشهد پائین تر از متوسط کشوری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی یکی از علتهای این مهم را فعالیت پیوسته ستاد تنظیم بازار ذکر و بیان کرد: ستاد استانی تنظیم بازار هر هفته یک بار به ریاست استاندار خراسان رضوی نشست دارد و در طول هفته نیز کمیته های ستاد سه نشست برگزار می کنند.
وی افزود: قیمتها در همه مواد از جمله مواد پروتئینی و گوشت در خراسان رضوی کنترل می شوند. در حوزه ذخیره سازی نیز گروه خوبی فعال است و در ذخیره سازی کالاهای اساسی با برنامه عمل و سعی می شود سطح ذخایر در خراسان رضوی هیچگاه از حدی که تنظیم شده کمتر نشود.
میرزایی ادامه داد: وضعیت نهاده های دامی، برنج، گندم، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، سایر اقلام و کالاهای اساسی بطور پیوسته در سطح استان بسیار مورد توجه قرار دارد تا کمبودی حاصل نشود.
وی همچنین گفت: موجودی کنونی شکر نیز در خراسان رضوی ۶۹ هزار تن است و با توجه به برداشت پاییزه چغندر قند هیچ مشکلی تحت عنوان شکر در این استان وجود ندارد.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه برنج دولتی و گندم نیز همینگونه عمل شده است. میزان گندم ذخیره شده در خراسان رضوی ۴۶۸ هزار تن می باشد و حدود ۲۵۰ تن دیگر هم به آن اضافه و ذخیره و بر این اساس نیاز یک سال استان تامین شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۵ هزار و ۵۶۴ مورد بازرسیهای مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات بر بازار خراسان رضوی صورت گرفته است. در این چارچوب هشت هزار و ۲۰۰ مورد تخلف شناسایی و منجر به صدور ۳۵۰ میلیارد ریال حکم در مراجع قضایی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن