اخبار مهمشهری

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان ۶ پایگاه سلامت شهریومرکز مدیری بحران شهرداری مشهد: همت شهردار و شورای شهر مشهد در توجه به سلامت مردم قابل تقدیر است

کد خبر : 17444

از ایجاد سامانه “هشدار من ” نیز که توسط مدیریت بحران شهرداری مشهد ایجاد شده است حمایت می کنیم تا به عنوان پایلوت در شهر مشهد اجرایی شود .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از اقدام شهردار و شورای شهر مشهد مقدس در مراسم ایجاد پایگاه های سلامت شهری گفت: سالها در تلاش بودیم که ایجاد پایگاههای سلامت در شهرها اتفاق بیفتد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان ۶ پایگاه سلامت شهری و مرکز مدیریت بحران شهرداری مشهد افزود: از شهردار، شورای شهر مشهد و استاندار خراسان رضوی و از همت شهردار محترم که به رفع بخشی از مشکلات مردم در حوزه بهداشت و سلامت کمک کرده اند تقدیر و تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: ایجاد پایگاههای سلامت شهری در قلب محلات مشهد کار بسیار ارزشمندی است که به وسیله آنها می توان برای شهروندان پرونده سلامت الکترونیک تشکیل داد تا مشخص شود در محلات چه تعداد به فشار خون، دیابت و سایر بیماریها مبتلا هستند و با برنامه ریزی از گسترش آن جلوگیری کرد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیش از ۵ سال است که در تلاش بودیم این اتفاق رقم بخورد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که با همت شهردار محترم مشهد و موافقت شورای شهر پایگاههای سلامت شهری ایجاد شده است.
وزیر بهداشت به مشکلات زیاد شهر مشهد در حوزه بهداشت و درمان اشاره و تصریح کرد: ضمن احترام به تلاشهایی که طی چند سال گذشته انجام شده است اما در حال حاضر با کمبود ۲۰۰۰ هزار تخت بیمارستانی روبرو هستیم که امیدواریم با راه اندازی پایگاههای سلامت شهری توسط شهرداری مشهد که تا پایان سال به ۲۰ پایگاه افزایش پیدا خواهد کرد مردم مجبور نباشند به ۲-۳ بیمارستانی که در شرایط خوبی نیستند مراجعه کنند.
وی ادامه داد: در کنار جمعیت شهر مشهد هر ساله حدود ۳۰ میلیون زائر به شهر مشهد می آیند که برای آنها هیچ سرانه درمانی دیده نشده است و در این مدت که ۲-۳ بار با افرادی که نقش پر رنگتری برای کمک در این زمینه دارند صحبت کرده ام به دنبال حاشیه رفته اند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با توجه به غلظت سیاسی که در مشهد وجود دارد خدمت در حاشیه قرار میگیرد در حالی که مردم علاقه به دریافت خدمت دارند و زیاد به حاشیه ها توجه نمی کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه من به عنوان هم ولایتی شما از ایجاد پایگاه های سلامت شهری توسط شهرداری مشهد حمایت می کنم، اظهار کرد: انقلابی واقعی آنهایی هستند که به مردم خدمت می کنند و گره ای از کار مردم باز می کنند.
وی افزود: از ایجاد سامانه “هشدار من ” نیز که توسط مدیریت بحران شهرداری مشهد ایجاد شده است حمایت می کنیم تا به عنوان پایلوت در شهر مشهد اجرایی شود .
لازم به ذکر است با حضور وزیر ۶ پایگاه سلامت شهری و مرکز مدیریت بحران شهرداری مشهد افتتاح شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن