زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دبیر شورای سیاستگذاری؛ جزئیات سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان‌رضوی را اعلام کرد

کد خبر : 17396

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر در خراسان رضوی جزئیات برگزاری این جشنواره را اعلا م کرد.

به گزارش صبح مشهد، عباس محمدیان ظهر امروز در نشست‌خبری سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان خراسان‌رضوی در محل فرهنگسرای رسانه مشهد اظهار داشت: این سومین سال در استان خراسان‌رضوی است که جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار می‌شود، در سال گذشته یکی از بهترین جشنواره‌های رسانه‌ای در کشور با حضور چشمگیر فعالان رسانه در موضوعات متعدد در مشهد برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: امسال با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری جشنواره با حضور همه مدیران رسانه‌ای، جشنواره با توان مضاعف و شرایط خاص‌تری برگزار می‌شود، یک ویژگی شاخص جشنواره امسال ورود نشریات دانشجویی و جامعه شهروند خبرنگار به این عرصه و نگاه ویژه‌تر به کیفی بودن آثار است و این انتظارات ما را از جامعه رسانه بالاتر برده است.

محمدیان افزود: اهداف جشنواره شامل تبیین، توسعه و نهادینه‌سازی مواضع گفتمان اصولی انقلاب اسلامی در مواجهه با جنگ تمام‌عیار و همه‌جانبه و نفوذ دشمن، بصیرت‌افزایی آحاد مردم جامعه، حمایت از تولید فاخر رسانه‌ای، ارزشی و انقلابی در عرصه رسانه، تقویت روحیه خودباوری اصحاب رسانه و افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب اسلامی در رسانه‌های استان است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با رویکرد متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی آن از اوایل سال شکل گرفته و وظیفه آن ارتباط و اطلاع با همه رسانه‌ها و کار تبلیغات تهیه پوستر و پیگیری مطالبات صنفی اصحاب رسانه است.

محمدیان افزود: فرآیند اجرایی در شورای سیاستگذاری تصویب شده و امید داریم تحول در محتوای رسانه‌ها با محوریت جشنواره ابوذر محقق شود. آثار تولیدی شرکت‌کنندگان باید در یکی از رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری که دارای مجوز ارشاد و رسانه ملی منتشر شده باشد. در حوزه عکس، عکس باید به‌صورت اصل و بدون فتوشاپ ارسال شود؛ همچنین در حوزه مستند، مستندها با محورهای موضوعات جشنواره قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه بازه ارسال آثار از ۳۰ بهمن ۹۶ تا ۳۰ آبان ۹۷ است، تصریح کرد: محدودیت ارسال اثر به دبیرخانه را نداریم، آثار باید در قالب‌های گزارش، خبر، مصاحبه یادداشت، عکس، کاریکاتور، موشن‌گرافی‌، مستند و تولیدات رادیویی باشد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان خراسان‌رضوی ادامه داد: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، دستاوردها، فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن‌شناسی، خدمات اجتماعی، محرومیت‌زدایی، زیارت و فرهنگ رضوی و فرهنگ شهروندی، فرهنگ میزبانی، مسائل مربوط به امور زائرین فرهنگ زیارت و فرهنگ شهروندی، حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با آسیب های اجتماعی و مسائل و مشکلات استان است.

محمدیان با اشاره به برگزیده شدن سه نفر از نفرات برتر در هر حوزه و اعطاء جوایز نفیس به نفرات برگزیده افزود: به نفر اول دو میلیون تومان و تندیس افتخار، به نفر دوم یک میلیون تومان و لوح افتخار و به نفر سوم پانصد هزار تومان و لوح یادبود تقدیم خواهد شد، در مجموع بیش از صد میلیون تومان جایزه نقدی پیش بینی شده که در حوزه‌های مختلف به شرکت‌کنندگان اهدا خواهیم کرد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در شبکه‌های داخلی سروش و ایتا با شناسه aboozarfestival.kh@ و یا به نشانی ایمیل aboozarfestival.com ارسال کنند، پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. مخاطبان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۶۱۳۵۰۰۴۰ تماس حاصل نمایند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: آئین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر در ۱۴ آذر در محل تالار رضوان صداسیما با حضور وزیر ارشاد، مسئولان شهری و مدیران رسانه برگزار خواهد شد و اثرات برتر به مرحله کشوری ارسال خواهد شد و همچنین بنا داریم آثار نفرات برتر را در ویژه نامه‌ای در اختیار رسانه‌ها و رسانه ملی برای بازدید و بازنشر حداکثری ارسال کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن