اجتماعی

توقیف محموله سم و کود شیمیایی قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

کد خبر : 17400

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف و ضبط مقادیری سوخت و کالای قاچاق در هنگ مرزی تایباد خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار “جان نثار” فرمانده مرزبانی استان در تشریح این خبر بیان داشت: با فعالیت مستمر و تیزهوشانه پرسنل هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور، موفق به کشف مقادیر زیادی سوخت و کالای قاچاق از قاچاقچیان گردیدند.
سردار “جان‌نثار” قاچاق کالا را یکی از لطمات جبران ‌ناپذیر بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه برشمرد و افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت مرزی هفده شهریور به یک خودروی تریلی که قصد خروج از ایران را داشته مشکوک شدند و پس از بازرسی انجام شده موفق به کشف ۳ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم بذر، ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ٧٢ لیترکود مایع، ۲۰۰ لیتر سم مایع، ۶۰ کیلوگرم سم و ۵/۵۸ لیتر حشره کش شدند. در این عملیات یک نفر قاچاقچی دستگیر و خودرو توقیف شده جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ هدایت گردید.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: طی انجام مراحل بازرسی از خودرو ها و مسافران در حال تردد از نوار مرز، مرزبانان این استان توانستند با شگرد های خاص ۶ هزار و ۷۲۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۶۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال را کشف نمایند.
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه ورود و خروج کالا بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد و مرزبانان وظیفه دارند با تمام توان جهت استیفای حقوق مرزنشینان و ارتقاء معیشت آنها با افرادی که از طریق مبادی غیر قانونی اقدام به تجارت می‌کنند برخورد نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن