استانیزندگیورزشی

رئیس هیات کبدی خراسان رضوی: سرکل کبدی برای همیشه منحل می‌شود/ عدم حضور افخم در آسیا بزرگ‌ترین سوال ما از فدراسیون است

کد خبر : 17369

رئیس هیات کبدی خراسان رضوی گفت: مسابقات جهانی سرکل کبدی که برگزار شد، به‌احتمال زیاد، آخرین دوره این مسابقات باشد، زیرا این رشته در حال انحلال است و دیگر فعالیتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حسن احمدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، درخصوص عملکرد چندماه اخیر هیات کبدی این استان گفت: از مهم‌ترین اقدامات این هیات در ماه‌های گذشته می‌توان به‌برگزاری و میزبانی دهمین دوره مسابقات لیگ برتر کبدی بانوان کشور در مرحله نیمه نهایی و نهایی اشاره کرد.

رئیس هیات کبدی خراسان رضوی افزود: اعزام تیم‌های منتخب استان به‌لیگ دسته یک در بخش آقایان و بانوان از دیگر اقدامات مهم هیات به‌شمار می‌آید و همچنین حضور پررنگ بازیکنان در رده‌های سنی مختلف در اردوهای آمادگی تیم ملی یکی از نقاط قوت کبدی است، در بخش بانوان نیز ما بسیار قدرتمند عمل کردیم، اما متاسفانه در بخش آقایان این طور نبوده، به‌همین خاطر برای مسابقات پیش‌رو اردوهای آمادگی بیشتری در بخش آقایان برگزار کردیم.

رئیس هیات کبدی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اوقات فراغت تنها شامل تابستان نمی‌شود؛ تصریح کرد: کبدی رشته شناخته شده‌ای در استان نیست و استقبال چندانی از این رشته نمی‌شود، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دادیم، شناساندن این رشته در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: چند مربی را به‌مدارس سطح مشهد فرستادیم تا علاوه بر آشنایی دانش‌آموزان با این رشته، مستعدین را نیز شناسایی کنیم، باتوجه به‌تبلیغاتی که داشتیم، تاکنون، ۵۰ بانو و ۳۰ آقا جذب این رشته شده‌اند و پیشرفت قابل توجهی را در عملکرد آنها شاهد بودیم، از میان آنها، برخی را به‌مسابقات کشوری اعزام می‌کنیم.

احمدیان درباره عدم اعزام سمانه افخم به‌مسابقات آسیایی جاکارتا؛ خاطرنشان کرد: باتوجه به‌سیاست‌های فدراسیون و تاکید بر کسب مقام در این بازی‌ها، تلاش کردند بهترین بازیکنان را گزینش کنند، با وجود توانمندی‌های بالای افخم، این بازیکن در اردوی آخر خط خورد بعد از مصدومیت کاپیتان تیم ملی پیش از اعزام تیم تلاش کردیم تا نماینده ما تیم را همراهی کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و بنا به‌نظر کادر فنی، بازیکن دیگری جایگزین شد.

رئیس هیات کبدی خراسان رضوی درباره بازیکن این استانکه از این مهاجرت کرده؛ بیان کرد: باتوجه به‌آخرین اطلاعاتی که از این بازیکن داریم، وی در استرالیا زندگی می‌کند و سال دیگر مدت اقامت او به‌پایان می‌رسد و به کشور بازمی‌گردد.

وی در خصوص سرکل کبدی گفت: مسابقات جهانی سرکل کبدی که برگزار شد، به‌احتمال زیاد، آخرین دوره این مسابقات باشد، زیرا این رشته در حال انحلال است و دیگر فعالیتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

احمدیان تعداد شهرستان‌های فعال را محدود اعلام کرد و ادامه داد: در گذشته، توجهی زیادی به‌شهرستان‌ها نشده است، در حال حاضر، هرهفته به‌همراه اعضای هیات به‌دو شهرستان سفر می‌کنیم ، با مسؤولان ورزشی شهرستان در راستای تعامل بیشتر و راه‌اندازی کبدی در سطح استان دیدار و گفت‌وگو داریم، استان را به ۵ منطقه تقسیم کردیم و تلاش داریم در هر منطقه با توجه به‌تعداد متقاضیان و درخواست‌ها، کلاس‌های مربیگری و داوری برگزار کنیم.

رئیس هیات کبدی خراسان رضوی ادامه داد: سبزوار، کلات، گلبهار، کاشمر، تربت جام، قوچان، تایباد و چناران از شهرستان‌های فعال هستند که در مسابقات استانی نیز حضور داشتند، به‌زودی در مشهد، رئیس هیات معرفی می‌شود تا به‌صورت متمرکر در مرکز فعالیت‌ها صورت گیرد، با همکاری بخش خصوصی، تعداد باشگاه‌های بیشتری را فعال کنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن