اجتماعیاستانیزندگی

جشن تولدى روى ابرها؛ حضور فرمانده مرزبانی استان در منزل شهید مدافع وطن محمد حسین مقدسی

کد خبر : 17329

روزی که پدر اولین بار صدای مهدی را شنید ، ذوق را در چشمانش می شد تماشا کرد .
به گزارش صبح مشهد، وقتی پدر به او قول داد که هر سال برایش تولد بگیرد ، هیچ وقت فکر نمی کرد که بعدا هرگز نتواند به قولش وفا کند . چون هر سال چه جشن تولد مهدی ، چه لحظه سال تحویل و هر مناسبت دیگری که همه دوست داشتند در کنار هم باشند ، باید در محل کار می بود آری کار پدر مهدی حراست از حدود و ثغور میهن اسلامی ایران است.
مرزهایی که اگر امثال پدر مهدی آن را با جان و دل حفظ نمی کردند و از تمام خوشی ها و دلبستگی هایشان دست نمی کشیدند شاید وضع امنیت این مرز و بوم طور دیگری بود .
پدر مهدی به دورترین نقاط این سرزمین رفت و دوری از خانواده را به جان خرید تا احدی از دشمنان این آّب و خاک به فکرشان هم خطور نکند که بتوانند روزی برای امنیت و آرامش این ملت مشکلی ایجاد کنند.
مهدی یک روز با پدر خداحافظی کرد و شاید هیچ وقت فکر نمی کرد این آخرین باری ست که پدر را در آغوش می گیرد و پدر با محبتی به وسعت دریاها او را می بوسد .
مدتیست که مهدی تنهاست و دیگر امیدی به حضور پدر در جشن تولدش ندارد .
یکی از روز های گرم تابستان است که ناگهان نسیمی بهاری می وزد
درب خانه باز می شود و فرمانده ی پدر وارد می شود . مهدی با دیدن فرمانده ، بی اختیار به یاد روز هایی می افتد که پدر به مرخصی می آمد  و او دوان دوان خود را به آغوش پدر می انداخت و صورتش غرق در بوسه های پدر مهربانش می شد .
برای لحظاتی ، شیرینی آغوش پدر را زمانی که فرمانده مهدی را در بغل جای داد حس می کند .
مهدی با دیدن کیک تولدی که فرمانده برایش آورده ست حسابی خوشحال می شود و اشک شوق در چشمانش حلقه می زند .
با حضور فرمانده ، ساعاتی مهدی هم فکر می کند هنوز پدرش حضور دارد و جای خالی اش را حس نمی کند …
یادمان باشد :
امثال مهدی ها زیاد هستند
شهید مقدسی های زیادی داریم که بخاطر امنیت و آرامش ما رفتند و برنگشتند .
نگذاریم خانواده هایشان در غفلت و فراموشی ما به سر ببرند و یادی از آن ها نکنیم . ما به آنها مدیونیم و باید حواسمان باشد که به خاطر ما چه چیزی را از دست داده اند .

گفتنی است، شهید محمد حسین مقدسی از پرسنل هنگ مرزی تایباد بود که در مهرماه ۹۵ در درگیری با اشرار مجروح و به درجه جانبازی نائل آمد و پس از یکماه به علت شدت جراحات در شانزدهم آبان ۹۵ به درجه رفیع شهادت نیز نائل آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن