مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

عضو هیئت رئیسه مجلس؛ مسئولان را باید خانواده هایشان کتابخوان کنند

کد خبر : 17299

عضو هئیت رئیسه مجلس در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی با اشاره به اهمیت توجه مسئولان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه گفت: مسئولان را باید خانواده هایشان کتابخوان کنند
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، عضو هئیت رئیسه مجلس با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی ،در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی با اشاره به اهمیت توجه مسئولان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه گفت: مسئولان را باید خانواده هایشان کتابخوان کنند
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در ابتدای این دیدار با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰کتابخانه عمومی و مشارکتی در خراسان رضوی گفت: در این کتابخانه ها سه میلیون نسخه کتاب وجود دارد که بیش از ۲۰۰هزار نفر از اعضای کتابخانه ها و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی از این ظرفیت بزرگ فرهنگی استفاده می کنند.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب و خوب کتابخانه مرکزی مشهد و وعده دبیرکل نهاد مبنی بر افتتاح در ایام الله دهه فجر گفت: این کتابخانه ۱۲هزار متر مربع زیربنا دارد که با راه اندازی آن و فعالیتهای گسترده جهت پوشش نیاز نخبگانی در تالار ویژه محققان و پژوهشگران، پذیرایی از کودکان و نوجوانان در بخش ویژه کودک، ایجاد تالار گفتگو، کافی نت و پیش بینی فضای مخزن کتاب برای بیش از ۱۵۰هزار نسخه کتاب در رقابت با رقبای جدی مانند فضای مجازی ماموریت فرهنگی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.
وی همگرایی و مطالبه و پیگیری جدی انجام شده در این خصوص را عامل سرعت گرفتن روند ساخت و تکمیل پروژه دانست و یادآور شد: در دوره های قبل تلاشهای بسیار خوبی در جهت راه اندازی این پروژه مهم فرهنگی انجام شده است که امیدواریم این زحمات در سال جاری و با افتتاح کتابخانه و حضور خیل علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این کتابخانه به ثمر نشیند.
وی تلاش در جهت تهییج و جهت دادن به حضور خیران و نیک اندیشان جامعه به سمت حوزه کتاب و کتاب خوانی و کتابخانه سازی را یکی از وظایف مسئولین دانست و یادآور شد: دومین کتابخانه سیار مشهد مقدس با کمک خیران در ماههای اینده به بهره برداری می رسد و خیران کتابخانه ساز در سطح استان نیز مسیر روشنی را برای اینده کتابخانه های عمومی رقم زده اند.
وی با اشاره به تلاش و همت کتابداران استان در انجام رسالت خود و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی گفت: کتابداران افسران جبهه دانایی هستند که علاوه برکار کتابداری به عنوان معلم، مشاور و روانکاو نیز به ایفای نقش می پردازند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به برگزاری هشتمین جشنوراه کتابخوانی رضوی اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز کتابخانه های عمومی استان با تلاش و همت و کار جهادی موفق به کار بزرگی شدند و در استان خراسان رضوی به رشد ده برابری مشارکت در بخش آنلاین نسبت به سال گذشته و رشد بیش از دوبرابری در بخش مکتوب دست یافتیم.
نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت:در بحث کتب و کتابخوانی تجربه های شخصی و ایده های عمومی راهگشا و تاثیرگذار هستند.
امیر حسین قاضی زاده هاشمی ادامه داد:تجربه شخصی من در نحوه علاقه مند کردن مسئولان به کتاب و کتاب خوانی خانواده افراد هستند کما اینکه در خانواده ما و به صرف علاقه مندی دخترم به کتاب و کتابخوانی بقیه افراد خانواده نیز کتاب می خوانیم.
وی با اشاره به کتاب سلام بر ابراهیم به عنوان آخرین کتابی که مطالعه کرده است گفت: در سالهای گذشته در یکی از جلسات عمومی که قسمتهایی از کتاب کشتی پهلو گرفته را برای عموم می خواندم اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن را به عنوان یک منبر و جلسه روضه و موعظه به خوبی شاهد بودم.
وی بر توجه ویژه به روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در بحت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از نیازهایی که همواره در مواجهه با مردم و بویژه روستائیان عنوان می شود نیاز به کتاب و فضاهایی برای مطالعه و کتابخوانی است.
عضو هئیت رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط مالی و نحوه کسب درامد کتابخانه های عمومی و قانون نیم درصد، قوانین وضع شده در باره کتابخانه های عمومی را قدمهایی رو به جلو عنوان کرد که توانسته است کمکی به مدیریت و توسعه کتابخانه ها باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن