اخبار مهماستانیورزشی

رییس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم همکاری ادارات و سازمان ها در تقویت طرح ” آشتی با ورزش “/ مجوز ماساژ فقط به باشگاه های ورزشی داده می شود!

کد خبر : 17250

یکی از آرزوهای من اجرایی شدن طرح ”  آشتی با ورزش ” است که تا کنون موفق به آن نشدم! چرا که با آمدن ورزش به میان ۱۷۰ هزار کارمند استان و خانواده هایشان، افزایش نشاط و شادابی جامعه و کاهش افسردگی و سایر امراض را خواهیم داشت.

نشست خبری رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، دکتر رضا گلدوزیان با بیان این که در سال جاری موفق شدیم ۹۰ درصد کارت عضویت کاغذی را به الکترونیکی تغییر دهیم تا بتوانیم با ایجاد شرایط آسان ثبت نام ها را برای ورزشکاران فراهم کنیم، افزود: در صورت بروز آسیب دیدگی، ورزشکاران می توانند به سهولت از خدمات این هیئت بهره‌مند شوند.

وی افزود: ستاد نظارت براماکن ورزشی خراسان رضوی یکی از قوی ترین ستادهای کشور است، معاون دادستان استان نیز باعضویت در این ستاد برفعالیت و نظارت ما کمک شایانی انجام دادند؛ در کشور وسایل جدیدی وارد شده است که اگر کار کردن درست با آنها آموزش داده نشود اتفاقات و صدمات جبران ناپذیری را وارد می‌کنند.

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی استان تصریح کرد: هیئت پزشکی ورزشی درآمد ندارد و تنها از صدور کارت های ورزشی مبلغی به حساب فدراسیون واریز می‌شود و از مبلغ کل آن ۳۵ درصد به استان برمی‌گردد، این مبلغ صرف شهرستان‌ها، بخشی نظارت، تجهیز کیف پزشکی شهرستان‌ها و هزینه‌های پژوهشی می‌شود، جزو تنها هیئت‌هایی هستیم که تولید ملی و ثبت اختراع داشتیم.

گلدوزیان درخصوص تولید انبوه ابداع این هیئت ادامه داد: سه ابداع و یک اختراع داشتیم که یکی از آنها به تولید انبوه رسیده هنوز از واردات آن پیشگیری نشده اما قول همکاری داده شده است و آماده بهره برداری و گرفتن سفارش هستیم.

وی همچنین از امکانات و تجهیزات این هیئت گفت: تجهیزات پزشکی هیئت پزشکی خراسان رضوی از فدراسیون بیشتر است و حدود۷ میلیارد قیمت این تجهیزات است و تنها هیئتی هستیم که به ملی‌پوشان و بازیکنان لیگ‌های برتر خدمات رایگان ارائه می‌دهد و ریالی از آنها دریافت نمی‌کند، به دنبال کسب درآمد از این تجهیزات نیستیم چرا که باید مالیات دهیم و مشکلات دیگری به وجود می‌آید.

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی استان درخصوص روند پرداخت بیمه به ورزشکاران گفت: جزو استانهایی هستیم که سریع مبالغ قابل پرداخت را بنا به مصوبات واریز می‌کنیم اما اگر ورزشکاری در این خصوص ناراضیتی دارد می‌تواند اعلام کند تا آن را بررسی و پیگیری کنیم همچنین اگر از سوی مربی یا هیئت مشخص شود ورزشکار نیاز به کمک دارد کمیسیون تشکیل می‌دهیم و وضعیت را به صورت ویژه بررسی می‌کنیم.

گلدوزیان از انجام  آزمایش دوپینگ ورزشکاران خبرداد و گفت: از ابتدای سال تاکنون دو ورزشکار در رشته فوتبال را مورد آزمایش قرار دادیم هیئت تنها وظیفه گرفتن آزمایش را به عهده دارد ونتیجه آن به ورزشکار و فدراسیون مربوطه اعلام می‌شود تا پیگیری های لازم صورت گیرد و نتیجه آزمایش ها از سوی هیئت اعلام و رسانه ای نمی‌شود، ورزشکارانی که به خاطر دوپینگ در یک رشته محروم باشند اگر بخواهند در رشته دیگر فعالیت کنند کمیته ملی المپیک در این خصوص تصمیم گیری می‌کند.

وی درباره تعداد ورزشکارانی که از ابتدای سال تاکنون در سامانه ثبت نام کردند گفت: ۵۲هزار و ۵۷نفر تاکنون ثبت نام کردند که ۳۴ هزارو۴۰۶ نفر آقا و ۱۷ هزار و ۶۵۱ بانوان هستند در میان هیئت‌های ورزشی نیز فوتبال با ۱۰هزارو ۳۲۶ ورزشکار رتبه نخست را دارد، قایقرانی با ۴ورزشکار، گلف ۵ و هاکی ۸ ورزشکار کمترین ثبت نامی را داشتند.

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی  به طرح آشتی با ورزش اشاره کرد و ادامه داد: یکی از آرزوهای من اجرایی شدن این طرح است که تا کنون موفق به آن نشدم؛ در این طرح کارمندان ادارات در استان هر ماه یک رشته ورزشی را فرا گیرند و این به عنوان امتیاز ضمن خدمت در نظر گرفته شود با اجرایی شدن این طرح ظرف ۵سال حدود ۶۰ رشته ورزشی را آموخته اند، با این کار ورزش را وارد خانواده ها می‌کنیم و به طور حتم کسی که ۵۰ رشته ورزشی را کار کرده کمتر دچار عوارض جسمی و برخی ناهنجاری های اجتماعی می‌شود.

گلدوزیان تعداد پزشک‌یاران استان را ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: مبلغ دریافتی هر پزشک یار به ازای هر ۱ ساعت حضور ۱۵ هزار تومان است که این مبلغ تقریبا تنها هزینه رفت و آمد می‌شود هرچند سعی می‌کنیم آنها را ساپورت کنیم اما این رقم در طول امسال قطعا تغییر خواهد کرد.

وی درباره بیمه مسئولیت ورزشی گفت: تمام مسئولیت مدنی وکیفری تمام افراد حاضر در یک فعالیت یا شغلی که ریسک وخطر ایجاد می‌کند با مسئول برگزاری آن است این قانون شامل حال ورزشگاه ها ومجموعه های ورزشی می‌شود که باید تمام کارکنان، تماشاگران یا افرادی که به نوعی در این زمینه فعالیت می‌کنند از این بیمه بهره مند شود چرا که در صورت بروز هرگونه اتفاقی مدیران ومسئولان باید پاسخگو و برای آنها گاهی مجازات کیفری در نظر گرفته می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: مشاوران حقوقی در هیئت حضور دارند که در خصوص قوانین و مقررات به مدیران مجموعه های ورزشی مشاوره ارائه دهند اگر مجموعه ای تخلف کند یا بیمه مسئولیت مدنی و ورزشی نداشته باشد منجر به جریمه و گاهی تعطیلی و ابطال مجوز فعالیت آن می‌شود.

از همه مربیان خواهشمندم، بانوان ملی پوش را به جامعه پزشکی ورزشی معرفی کنند

نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی و ورزشی هم از کاهش شکایات فروش دارو ومکمل های غیر قانونی خبرداد وگفت: ملی پوشان بایرای اینکه دچار بیماری های هرمونی و دیگر مشکلات جسمی نشوند باید تحت کنترل و نظارت ما قرار بگیرند.

طاهره ملکارا درخصوص کلاس های آموزشی این هیئت اظهار کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ کلاس‌های آموزشی مختلفی را برگزار کردیم با وجود اینکه برگزاری دوره تیپینگ سخت است اما این اتفاق افتاد و ما توانستیم با موفقیت این دوره را آموزش دهیم علاوه براین دوره امدادگر ورزشی، ورزش های دوره بارداری، ماساژ ورزشی و ورزش در آب نیز برگزار شد.

وی در ادامه از استفاده ورزشکاران قهرمان و بازیکنان لیگ های ورزشی از تجهیزات و فیزیوتراپی هیئت خبرداد و گفت: برای ارائه خدمات در طول روز محدودیت داریم و حتی برای استفاده ورزشکاران شهرستان هم با کمبود مکان مواجه هستیم در تلاشیم تا با ایجاد بستر های مناسب مکانی را برای استقرار و ارائه خدمات در شهرستان ها فراهم کنیم.

نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی وورزشی عنوان کرد: ما در تمام جلساتی که با نواب روسای هیئت ها داشتیم بارها متذکر شدیم که قهرمانان ملی پوش خود را به ما معرفی کنند چرا که این ورزشکاران قرار است مادران این جامعه باشند متاسفانه با روش های درمان غلط مشکلات جسمی زیادی برای این ورزشکاران به وجود می آید و هرمون های آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد.

ملکارا ادامه داد: بارها از طریق پروسه اداری به رئیس هیئت ها اعلام می‌شود ودوره های آموزشی برای آنها گذاشتیم مربیان ورزشکاران موظف هستند به ورزشکاران خود رسیدگی کنند و آنها را برای مراجعه وپیگیری درمان به ما معرفی کنند؛ مدتی است با استفاده از رسانه ها و بالا بردن سطح فرهنگ جامعه باعث شدیم فروش داروها ومکمل های غیر مجاز کمتر شود وگزارشات کمتری را دریافت کردیم.

وی بیان کرد: برخی ورزشکاران برای معالجه به هیئت مراجعه می‌کنند اما متاسفانه با سهل انگرای که دارند بعد از بهبودی کامل مجدد از همان ناحیه دچار آسیب دیدگی می‌شوند که دیگر هیئت وظیفه ای درقبال درمان مجدد آن را ندارد، ما با ارتباط خوبی که هیئت ها داریم درخواست کردیم که ورزشکارانی که نیاز دارند به ما معرفی شوند.

نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی وورزشی استان تصریح کرد: با تخلفاتی که به صورت مستند ارائه شود برخورد و پیگیری می‌کنیم اگر داروخانه ها بدون تجویز پزشک دارویی در اختیار ورزشکاران قرار دهند با عوامل و پرسنل آن برخورد شدیدی خواهیم کرد همچنین تمام اماکن ورزشی، مربیان باید مجوز فعالیت خود را در معرض دید قرار دهند و هیچ مدرک دانشگاهی وفنی حرفه ای مربیگری معتبر نیست تنها مدرک مربوط از فدراسیون مربوطه دارای اعتبار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن