اخبار مهمدانش و فناوری

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی خراسان رضوی خبر داد: افزایش ۵ تا ۸ درصدی شهریه/ ۷۶ درصد خروجی های دانشگاه جذب بازار کار می شوند

کد خبر : 17246

سالانه حدود ۶ هزار نفر از دانشگاه علمی کاربردی استان دانش آموخته می شوند که ۷۶ درصد آنان جذب بازار کار می شوند.

نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.به گزارش صبح مشهد، دکتر مرتضی تشکری با بیان این که برخی واحدهای دانشگاهی امسال تعطیل شدند، در خصوص علت آن افزود: علت حذف این مراکز منع شدن سازمان ها و نهادهای دولتی از برگزاری دوره های آموزش جامع علمی – کاربردی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی – کاربردی در ۲ نوبت مهرماه و بهمن ماه پذیرش دانشجو دارد، افزود: ممکن است برخی از مراکز تعطیل شده در بهمن ماه در قالب مراکز غیردولتی دانشگاه جامع علمی – کاربردی پذیرش دانشجو را از سر بگیرند.
وی اظهار داشت: ۵۸ مرکز جامع علمی – کاربردی مربوط به نهادهای دولتی، غیردولتی و خصوصی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۳۱ مرکز برای سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ دانشجو می پذیرند.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی خراسان رضوی گفت: ۳۰۶ کد رشته محل در این دانشگاه وجود دارد که ۱۹۰ رشته معادل ۶۲ درصد مربوط به دوره کاردانی و ۱۱۶ رشته معادل ۳۸ درصد مربوط به دوره کارشناسی است.
تشکری اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در ۲ مقطع یاد شده در مهرماه امسال ۱۸هزار نفر است؛ با این حال هم اینک این دانشگاه ۲۵ هزار دانشجو دارد که از این تعداد چهار هزار نفر در مقطع کاردانی و ۱۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.
وی افزود: مهرماه امسال سه رشته جدید شامل بازسازی یارانه ای، کنترل کیفی مواد غذایی و مدیریت مجتمع های تجاری در مقطع کاردانی برای نخستین بار در دانشگاه جامع علمی – کاربردی خراسان رضوی پذیرش دانشجو دارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی خراسان رضوی گفت: سالانه حدود ۶ هزار نفر از این دانشگاه دانش آموخته می شوند که ۷۶ درصد آنان جذب بازار کار می شوند.
تشکری افزود: سه هزار و ۶۸۰ مدرس فعال و ۷۶۰ مدرس خبره در این دانشگاه مشغول تدریس هستند، و اخیرا پالایشی در خصوص مدرسان دانشگاه انجام گرفت که در نتیجه آن هزار و ۶۰۰ مدرس حذف شدند.
وی افزود: در آخرین فراخوان داده شده برای جذب مدرس در این دانشگاه، هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی بودند که از این تعداد ۵۳۸ نفر پذیرفته شدند؛ در فراخوان جدید که برای دوره بعدی منتشر می شود ۴۰۰ مدرس دیگر جذب دانشگاه می شوند.
تشکری اظهار داشت: افزایش میزان شهریه برای دانشجویان مهرماه امسال در دانشگاه جامع علمی – کاربردی خراسان رضوی در رشته های حوزه صنعت و کشاورزی ۸ درصد و در رشته های مدیریت خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر ۵ درصد است.
وی اختصاص رفاه کارت دانشجویی به دانشجویان مناطق محروم دانشگاه جامع علمی –کاربردی و پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی برای دانشجویان دارای ایده های نوآورانه را از دیگر خدمات رفاهی این دانشگاه در سال جدید تحصیلی برشمرد.
وی میزبانی خراسان رضوی در جشنواره درون دانشگاهی حرکت، چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت، ششمین کنفرانس ملی – دانشجویی کارآفرینی، چهارمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی استان، پنجمین دوره مسابقات المپیاد کشوری در فوتسال و والیبال را از برنامه های فرهنگی دانشگاه در سال جاری عنوان کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه مرکز آموزشی فرهنگ و هنر ۲ به دلیل کیفیت پایین آموزشی تعطیل شده، گفت: دانشجویان این مرکز به مرکز فرهنگ و هنر یک منتقل می شوند و کارهای مربوط به دانش آموختگی دانشجویان آن مرکز نیز در مرکز شماره یک انجام می گیرد.

گفتنی است جذب دانشجو در مقطع کاردانی از بیست و دوم و در مقطع کارشناسی از بیست و نهم  ماه انجام خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن