شهری

در راستای رفع مشاغل کاذب و با هدف ساماندهی سیما و منظر شهری صورت پذیرفت؛ جمع‌آوری ۵۶۳ متکدی از معابر پیرامون حرم رضوی

کد خبر : 17187

وجود متکدیان در این منطقه از معضلات همیشگی پیش روی ماست که با تلاش و حضور ۲۴ ساعته اکیپ‌های گشتی جمع‌آوری آسیب دیدگان اجتماعی واحد رفع سد معبر منطقه ثامن در معابر اطراف حرم رضوی این معضل به حداقل کاهش یافته است.
شهردار منطقه ثامن مشهد از جمع‌آوری ۵۶۳ نفر متکدی از سطح معابر پیرامون حرم مطهر رضوی، در ۴ ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مصطفی نعمتی با اعلام این خبر گفت: در راستای رفع مشاغل کاذب و با هدف ساماندهی سیما و منظر بافت اطراف حرم مطهر رضوی متکدیان در محدوده منطقه ثامن جمع‌آوری و ساماندهی می‌شوند.
وی اظهار کرد: وجود مشاغل پنهان و کاذب از سالیان دور در شهرها رواج داشته اما در حال حاضر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی شهرداری‌ها از طریق رفع سد معبر با این برخورد شده است و در حال حاضر مواردی از این قبیل در سطح منطقه به ندرت دیده می‌شود.
نعمتی اظهار کرد: وجود متکدیان در این منطقه از معضلات همیشگی پیش روی ماست که با تلاش و حضور ۲۴ ساعته اکیپ‌های گشتی جمع‌آوری آسیب دیدگان اجتماعی واحد رفع سد معبر منطقه ثامن در معابر اطراف حرم رضوی این معضل به حداقل کاهش یافته است.
شهردار منطقه ثامن مشهد خاطرنشان کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۵۶۳ متکدی در منطقه جمع‌آوری و به خانه سبز شهرداری منتقل شده‌اند که از این تعداد ۴۹۱ نفر مرد و ۷۱ نفر زن و یک نفر هم کودک بوده‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه ایجاد سد معبر به هر طریق باعث بر هم‌زدن سیمای شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه نیز برخوردهای قانونی لازم صورت پذیرفته است، به طور مثال صدور ۱۴۵۵ اخطاریه رفع سد معبر در این مدت از جمله مواردی است که بیانگر تلاش گسترده شهرداری منطقه ثامن برای حفظ حقوق شهروندان و زائران در حریم قدس رضوی می‌باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن